Bill50x wrote:
Jag har nu ingen aning om vem "uppfinnaren" av source-first och tune-dem är men Linn är i alla fall en stark tillskyndare. Trots detta så skriver man inte en rad om (såvitt jag vet, kan ha missat nåt) underlagets betydelse för LP12:an, inget om hur viktig nätsladden är (är den?), att kablar ska vändas rätt osv.
Kan det vara så att lärjungarna blivit fundamentalister
Nej, tyvärr har Linn genom att växa snabbt tappat "attension to detail".
Tror dessutom att marknads/säljkåren är skulden till mycket av dummheterna... Dvs fokusera INTE på det som är svårt att förklara för kunder, utan bara SÄLJ.
Höga priser drar upp intresset...skit i uppgraderingar...NYA produkter ska det vara...
Men nu är Ivor tillbaks o det händer massor av bra saker igen.
Var klart deprimerad över utvecklingen men är nu full av tillförsikt igen.
Dock får man nog inse att Linn inte har tid att lägga på småsaker, med eller utan Ivor. DET är synd.
Tur vi har några entusiaster som PRÖVAR allt!
Jag hade nog lämnat Linn om inte Fredrik/Kalle/Anders visat att det går att få otroligt mycket mer prestanda ur produkterna.
Små billiga "fix" o skillnaden blir enorm
Inte varje sak, men sammantaget... (rack, elkablar/signal/högtalar/internkablar, inställningar i apparaterna, skruva högtalarelementen lagom hårt, vända säkringar rätt etc etc.)
Är troligt tacksam över dessa handlare som lägger ned privat tid på at fixa för oss kunder.
Ska öven rikta ett
TACK till alla på forumet som bidrar med utmärkta tips!
Bill50x wrote:
För att inte bli tjatig ska jag inte berätta hur source-first och tunedem i praktiken lät på Sheraton...
Har talat med flera handlare som är upprörda hur slarvigt grejjerna ställs upp på mässor.
Varför inte skicka dit sina
bästa tunare?
O produkterna ska givetvis vara inkörda o ställda på BRA rack.
Det jag hört är ju katastrof!
Så jag tycker
INTE man ska bedöma produkter på mässor i absolut mening.
Man kan dock jämföra relativ prestanda, tex gå mellan Uni 1.1/Akurate CD i samma rigg.
För att kunna bidra till forumet med sina inlägg bör man (som flera påpekat) vara hyggligt insatt i de tankegångar som finns på forumet.
Man behöver inte tycka lika, man att kunna diskutera kräver ju att man hyggligt vet vad parterna står för att undvika diskussioner om grundläggande värderingar som går om o om igen.
Det har du
Bill o det har du min respekt för!
Jag läser på många andra HIFI forum, även de du nämt o har stor behållning av det. Håller inte med men man lär sig alltid saker o nya infallsvinklar.
Dock postar jag inte, o håller inte på att föra krig mot source last o fokusering på LJUD.
Är själv troende men har svårt för "missionerande" när det blir närmast tvingande påträngande.
En del tycker ju ljudet ÄR viktigare än musiken. Det får man ju ha respkt för.
Jag vill ha ALLT o det går faktiskt med Linn, men gratis är det ju inte