Japp, Keltik har 8 element, var av 6 synliga. Bakom baselementen sitter lika dana som spelar samma signal. Dessa två paralella kan antingen köras med samma försärkarkanal, eller var sin.
TVn i vardagsrummet var skön att slippa, likaså runtomkringljudet som jag inte använde så mycket. Däremot skulle jag vara ganska sugen på en projektor, både för att titta på film och bilder.
Jag hade faktiskt teatime och Kamarg på besök hemma igår. Sedan utmöbleringen av tvn och någon skivspelaruppgradering har faktiskt inte systemet justerats om. Inte heller filtren har blivit justerade efter nya möbleringen.

Vi ägnade alltså sex timmar av gårdagskvällen för att göra om allt från börjarn, för att mot slutet märka att högtalarna hamnade en centimeter från tidigare läget. Dock inte invinklade denna gång. Inte helt lätt att avgöra vilket som var bäst i detta avseende, men det kändes lite naturligare att ha de raka. Filterjusteringen? Inte heller där hamnade vi på något annat läge än det tidigare (grundinställningar). Enligt Linns manualer började vi med bass extension, alltså hur djupt högtalarna ska spela. Grundinställning är 30 Hz. 20 Hz gav lite annat ljud, men oklart om det var bättre eller sämre. 40 Hz sämre. Basförstärkning var bäst att lämna på 0. Diskantnivån var inställd på +1 sedan tidigare för att kompensera för diskantbyte till Ninkadiskanter. Här såg jag inte vad jag gjorde, men åt ena hållet blev det sämre, och åt andra ungefär lika bra. Vi lämnade diskantnivån i utgångsläget (+1).
Hur som helst, tack för hjälpen teatime och Kamarg! Det har varit lite irriterande att jag inte visste om systemet var uppställt så bra som möjligt som man kan åstadkomma.