Roland wrote:
Skoj, nu kan du spisa silverskivorna med betydligt större behållning. 
Stor skillnad mot Karik.
Var det ett lika spontant inköp som C6100?
Jo visst är det stor skillnad mellan karik och majik, annat vore ju en besvikelse. Ända jag saknar från kariken är ju transporten, känns onödigt att snåla på konstruktionen av transporten, den låter och känns inte så mekaniskt perfekt. Försöker förstå mig på hur jag ska få den att hela tiden visa på displayen vilken låt som spelas, nu släcks den efter ett tag. Har försökt ändra men utan någon framgång. Men som vanligt när det gäller Linn, när man uppgraderar så blir tajmingen bättre, basen framträder mer och blir tajtare, även så funkar det att dra på mer utan att tappa för mycket och utan att det låter mer på ngt konstigt sätt. Nä inte lika spontant som c6100 för det var ju i efterhand lite sjukt men så här i efterhand bara bra. Denna gång var tidpunkten och kanske mina ekonomiska förutsättningar inte den bästa men det var ju demoex pris som kunde motivera mig. Hoppas jag inte ångrar att jag dissa dvd tåget med linn. Men att nästa uppgradering var cd-spelaren var redan bestämt, men typ inköp av soffa, kamera och dator borde ha gått före detta.

När jag bar hemspelaren (tur att få vet att man bär på en skitdyr cd-spelare när man sitter på tunnelbanan med den) bestämde jag mig för att göra en resa i cd-samlingen. Så jag ska spela alla mina cd-skivor i bokstavsordning. Första dagen och jag ligger av naturliga skäl bara på a, just nu rullar AC/DC Stiff upper lip. Har bestämt mig hur hård jag ska vara. Får jag spela andra grejer i annan ordning? Om jag köper en skiva (vilket jag inte har pengar till just nu) borde jag ju får spela den oavsett vilken bokstav jag ligger på.