griedl wrote:
som jag har förstått det så är hudik inte en separat låda (som slipsik) utan monteras in i lådan, eller?
Ja, Hudik är ett kort som passar i den gamla analoga Exotik eller i Kinos. I dessa finns en kortplats, så det går smidigt att koppla i och ur. I samma kortplats sitter idag Linns phonokort i Majik Kontrol/New Exotik/Akurate Kontrol.
Hudik går egentligen att sätta in i en mängd apparater som saknar kortplats - exempelvis Classik. Men då blir det fråga om att kapa några banor och löda in kablar för signal in/ut och strömförsörjning. Det blir ett ingrepp som inte lika enkelt går att få ogjort, så eventuella garantier går garanterat förlorade.
Jag har faktiskt väntat på att någon ska vilja sätta in en Hudik i Classik, det är ju en väldigt smidig kombination. Men än så länge har de som funderat på det alla haft garanti kvar som de inte velat offra. Saknar man garanti på sin Classik är nog beslutet lite enklare.
Att löda in extra kort i Classik har förresten gjorts tidigare. Firman bakom Embracing Sound Experience har satt in sitt surround-mix-kort i Classik så att man kan använda den tillsammans med deras Singular-högtalare (den med stereo ur en burk). Jag har tittat på den lösningen (och även gett råd vid designen av kortet) och den fungerar riktigt bra.