fredde wrote:
Det har i tidigare trådar skrivits en del om Ikea Corras som stereobänk. Jag börjar få ont om hyllplan och behöver hitta en lösning på problemet. Ett alternativ är att köpa de kortare distanserna till Wogen och ett hyllplan till men då jag i framtiden ska ha Lingo kommer jag ändå att ha ett hyllplan för lite. Ikea Corras ger tre hyllplan för 350 kr.
Är det någon som testat Corras mot dyrare stereobänkar typ Wog här på forumet?
Jag har min LK1:a och 85:a i en Corras, men jag kan tyvärr inte jämföra med andra hyllösningar. Jag tycker inte om hur det ser ut; en tv står ovapå och ger ett ganska överdimensionerat utseende. ALltihop ska inom kort flyttas in till ett eget musikrum, och Corras ska inte ha några ljudproducerande enheter i sig öht. Dessutom har jag hjulen kvar, något som säkert inte är optimalt. Men varför ska jag byta ut dem när jag planerar att ändra om allting, iofs?
Jag skaffar förmodligen Tonlagrets harmonihylla, eller EMPIRE PR04 från Ljudkompaniet i Uppsala, men det ligger lite långt fram i tiden. Corras får väl hänga med in till musikrummet innann dess, tyvärr.
Jag är öht skeptisk till golvhyllor. Men jag vet också att det krävs kurage för att slänga upp dyra saker på väggfasta hyllor, det känns riskabelt. Att ha allting på golvet är inte en effektiv fördelning av boytan; i regel kan man använda väggarna mycket mer än vad som generellt görs.