selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 04, 2025 10:07

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: kARIK/NUMERIK?/5103?
PostPosted: Fri Apr 13, 2007 23:49 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag har en Karik serienummer över 13000. Spelaren har alltså ytmoterad elektronik och Slimline Brilliant. Kommer en tidig Numerik som inte har ytmonterad elektronik eller Slimline att bli någon större uppgradering? Har hört att Numeriken styr Kariken via synksladden vilket bla ger en bättre timing. Är tidig Numerik en uppgradering i sidled?

Jag har också en 5103 vars DA omvandlare så vitt jag förstår kan användas. Men å andra sidan har 5103 ingen synkfunktion. Råd/Åsikter/Erfarenheter?

Post subject:
PostPosted: Sat Apr 14, 2007 07:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

jag skulle gissa på att du behöver en så ny Numerik som möjligt.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J

Post subject:
PostPosted: Sat Apr 14, 2007 12:03 
Moderator
Moderator

Det finns ett enkelt sätt att ta reda på om det är värt att använda 5103:ans digitaldel - testa! High Fidelity säljer digitalkabel av en variant som jag tycker är prisvärd. De kan ordna en kabel med rätt kontakter. Om Kariken låter bättre kopplad digitalt till 5103:an, då är det värt det. Själv tror jag att den kommer göra det. För egen del har jag jämfört en sen Numerik med slimline och senaste DA-chippet med en sen 5103. Numeriken var en liten gnutta bättre, men det var verkligen så liten skillnad att det i sammanhanget saknar betydelse.

Jag har ställt frågan till representanter från Linn varför 5103:an saknar den separata synksladden, och fått svaret att man i 5103:an har annan klockningsteknik vilket gör sladden överflödig.

Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC+02:00