Mycket bra inlägg här i tråden sen jag gick och la mig i morse må jag säga

Fram för en hög toleransnivå och sansade diskussioner här på forumet.
Varför Linn är ett märke som växer starka känslor tror jag har mycket med historia att göra. Så sent som för något år sen har jag sett Linn-ägare med långt mycket mindre ödmjukhet än jag tycker mig se här på forumet - istället för att mest visa att de är glada över sina system, så ägnade de sig ofta åt att nästan klanka ner på andras system i princip bara för att det inte stod Linn på dem. Sånt väcker ont blod. Dessa värsta "Linnister" var om jag får säga det själv rent ut sagt fanatiska, och självklart är det ju sånt folk minns då. T.ex. uttalanden om att redan Genki som CD-spelare spöar i princip allt annat som det inte står Linn på - oavsett prisklass - är ju bara löjligt, men den typen av uttalanden var inte ovanligt att se...
Den inställningen må ha varit grundad i Linn-ägare som var mycket nöjda med sina system, men det var riktigt trist att se hur det tog sig uttryck. När det första svenska Linn-forumet startades dök det upp en och annan tråd på hififorum.nu från användare där som hittade trådar som kunde tolkas som 'fanatiska' och gav lite fula efterslängar.
Förhoppningsvis är det slut på de fasonerna från bägge håll, och vem vet, framöver kanske fler faktiskt kan överväga att åtminstone lyssna på Linn och skaffa sig en egen uppfattning! Och om Linn kunde få till någorlunda vettigt ljud på de mässor de deltar i så kanske fler skulle förstå vår passion (på HighEnd '04 lät det inte särskilt kul enligt mig t.ex.).
Idag är det inte lika illa på hififorum.nu (där jag även deltar), MEN jag märker en benägenhet att om jag föreslår något från Linn när en person vill ha tips om CD-spelare, slutsteg etc., så är det mer regel än undantag att det mer eller mindre ignoreras. Märkligt, det där...