Det var ett tag sedan jag skrev här av förklarliga skäl! Har fullt upp med lillkillen här hemma och på uppgraderingsfronten är det stiltje. Att leva på en lön + föräldrapenning är ju inte direkt ett liv i sus och dus, så uppgraderingen av källorna får nog vänta minst ett år.
Just nu har jag ett annat "bekymmer". I höst och vinter kommer jag jobba i gamla hederliga Skåne i 6 månader. Vi kommer hyra en lägenhet i Malmö i 2:a hand samtidigt som lägenheten här i Visby står tom. Frågan är då hur man gör med musiklyssnandet/LINN-riggen under tiden.
Alternativ 1:
Ta med hela riggen till Malmö, vilket inte är helt enkelt. Högtalarna är ju inte direkt lättförflyttade (2x51 kg!) och eftersom jag inte har något emballage riskerar man ju alltid en repa eller något annat otrevligt när man skall in/ut ur bilar etc. Dessutom har jag i nuläget ingen aning om hur lägenheten i Malmö ser ut. Det skall vara en fullt möblerad 3:a på ca 80 kvm (bor själv på 120 kvm) och ett par Keltik kanske helt enkelt inte får plats...
Alternativ 2:
Stycka upp riggen, dvs ta med Ikemi/Kairn/1 st Klout till Malmö och försöka hitta ett par billiga högtalare tex Kan. Här gäller det att högtalarna verkligen är BILLIGA pga ovanstående ekonomiska situation och att de helst går att sälja igen. Det negativa med denna lösning är att jag inte kommer ha något att lyssna på när jag åker tillbaka till öin, vilket troligtvis kommer att ske ca 1 helg/månad. Dessutom måste jag konvertera ett Klout till passiv drift igen. Har för mig att det är ganska enkelt, men det får gärna vara utan att en lödkolv skall vara inblandad... Ett par Kan ger kanske flickvännen idéer om att Keltikarna är "onödiga" och att Kan är en permanent lösning som dessutom skulle ge ett tillskott i kassan...
Alternativ 3:
Köra helt utan LINN-rigg.

Låna någon Mini-stereo alternativt köra via datorn/iPAL. Lär leda till en hel del ABSTINENS, men är minst besvärlig ur praktisk/ekonomisk synvinkel. Dessutom innebär detta kanske en öppning för mig att äntligen få riggen ordentligt intrimmad. Man kan kanske locka över Fam Lejonklou (

) på en Gotlandssemester i höst/vinter så att både nytta och nöje kan kombineras. Hela lägenheten står ju till förfogande... Slutligen får jag ju erkänna att musiklyssnandet faktiskt har gått ner något

sen lillkillen damp ner, så abstinensen blir kanske inte för kraftig...
Förslag någon?! Vi flyttar om en dryg månad.
Det finns kanske någon i Malmö som vill låna ut sin rigg (+ lgh) i ett halvår...