Jag är ju inte heller sorce first ut i fingerspetsarna, bara kolla på mitt system
Men jag förstår skillanden och skulle självklart vilja ha 1.1 samt en kisto problemt är ju oftast pengar, oftast lättare att få större skilland i sytemet med högtalare som t.e.x kan leverera lite mera bas, steget är så stort när man ska kliva från en unidisk sc till 2.1/kinos i pengar, när man som jag även vill ha ett bra biosystem
En sak som man glömmer lite grann tror jag när det gäller aktiva system är faktiskt att man får större möjligthet rent tunedem mässigt att ställa in högtalarna och även om det är långt ner i kedjan så påvärkar det möjligheten att ljustera högtalaren för rummet som jag anser ligger först i kedjan
Men problemet på det andra forumet är att, där anser man att cd spelaren enda uppgift är att skicka en singnal inte hur den gör det.
Det sorgliga tror jag är att de flesta har aldrig hört en musikalisk cd spelare, därför tror jag att man bara bedömer spelaren efter hur bra den är på att spela microdetaljer det är nog därför som Pioneer 668 är så popis.
Jag har själv ägt en sån, mycket p.g.a efter att ha läst på både LTS samt Prisjakts forum då trodde jag att alla kan ju inte ha fel, detta måste ju vara en riktigt bra spelare till ett mycket billigt pris 8000 kr då för en spelare som skulle utklassa allt annat upp till 100 tusen
Så jag beställde en ny sådan, jag har aldrig blivit så besviken någonsin hur tragisk den var på att spela musik det gick hyfsat med mainstream men satte man i en Dylan var det gonatt
Kanske även jag hade varit nöjd med denna spelare, om det inte hade varit så att jag hade varit på ToT fått Linn spelare demade för mig och förstår skillnaden, varför Linn är så pass mycket dyrare att man faktiskt inte kunnde få samma sak för 8000 kr av annat märke.