Lejonklou wrote:
Jag ska jämföra en lödd Linn Digital Interconnect med den kabel som HF säljer, som Per refererar till ovan. Återkommer med en rapport!
Nu är det gjort! HF:s crimpade digitalkabel låter annorlunda än den lödda Linn Digital Interconnect. Jag upplever HF:s som ljusare, skarpare och rytmisk lite stressad. Blindtestade idag med en bekant (det var inte planerat utan råkade bli så) och han sa att HF:s lät skarpare och mer detaljerad men var tveksam till om den var bättre.
Linn Digital Interconnect (lödd av mig med Linn Black RCA i ena änden och en Neutrik BNC i den andra) tycker jag är något bättre enligt Tune Dem. Den låter mjukare, mulligare, lite långsammare och det är lite enklare att följa med i melodin.
Intressant nog är den ljudmässiga signaturen i HF:s kabel typisk även för crimpade analogkablar. Det blir skarpt och exakt, men inte nödvändigtvis bättre.
För er som har eller tänker köpa HF:s kabel så ska texten på kabelns mantel gå i signalens riktning. Jag fick två att jämföra och har meddelat Kalle vilken som var bäst. Tydlig skillnad!