OTTO wrote:
Vilken modell hade du på Kairn, inte slimline brilliant hoppas jag??
Välkommen till forumet, förresten.
Quote:
Mycket intressant att du inte har fallit för 2250, utveckla gärna dina synpunkter på klout vs 2250.
Sedan är jag tveksam till att de nya burkarna som Akurate och Komri har samma karaktär som Keltik. Det blir nog ett helt annat ljud helt enkelt, då kallas det nog inte att uppgradera utan ett stil-/karaktärbyte istället
Jag hade brilliant i min KAIRN (uppgraderad) men BONNEC var klart bättre. En nyare KAIRN/5103 är nog bättre men inte SÅÅÅ mycket bättre som EXOTIK.
När jag byter, så väntar jag ofta till jag kan få ett reält lyft.
KAIRN --> BONNEC --> EXOTIK har gett mig stora lyft.
Det är därför jag behållt mina KLOUT.
2250 är inte ÖVERLÄGSNA,

(vilket man kunde hoppats på)
KLOUT har öset, 2250 har finessen o svänget men som sagt, allt är inte bättre på 2250.
O då är inte merpriset försvarsbart enligt mig. KLART bätttre lyft att istället byta ut försteget
Så innan någon överlägsen slutsteg/högtalarkombination kommer, behåller jag KLOUT/KELTIK. (nu så kostar det multum o hur mycket bättre blir det???)
CD'n kan ju bytas o få ett större lyft, men det verkar hända mycket på den fronten just nu så jag kanske väntar lite.
Låter ju inte kattskit hemma om man säger så.
Innan jag fick mina KLOUT/KELTIK så kände jag alltid att något saknades. Tro mig, under 10 år med dessa har jag aldrig känt att jag MÅSTE förbättra ljudet. SÅ bra är det.
O så bra var det med KAIRN....
Bättre blev det med BONNEC...
Samt alla andra förbättringar under årens lopp på CD, kabel (silver) stativ, nya diskanter/mellan register i KELTIK...
Så jag har ingen panik att byta.
Herregud så bra KELTIK är med kraftfulla stärkare.

Har haft en hel del musiker o musikproducenter/studiotekniker hemma o de brukar vara förstummade
Typ att "va! det låter ju så LIVE! ... ett PA system med HIFI egenskaper..."
sedan kommer det klasiska "BRA skiva/låt det där, det måste varit länge sedan jag lyssnade på den"... Då svarar jag stillsamt "gör du det"
En av få högtalare som låter bra på låg volym samt där det går att höja o höja o tills den där dunka i magen på konsert känslan infinner sig.
Hatten av för LINN!