selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 04, 2025 09:33

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: Sun Jan 14, 2007 04:17 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

What HiFi avrättade senaste versionen av Linn Movie i mars 2006. Den fick två stjärnor vilket är helt unikt. Vanligen får alla 'seriösa' HifI tillverkare fyra eller fem stjärnor per automatik. I samma nummer gavs Naim maskinen fem stjärnor och mängder av rekommendationer.
Det kan vara värt att notera att Linn classic också blev helt avrättad av samma tidning, enbart tre stjärnor och mycket gnäll. Dock, några månader senare gjorde tidningen en ny recesion av Classicen, med andra högtalare, och utdelade fem stjärnor. Så kan det gå.

Post subject:
PostPosted: Sun Jan 14, 2007 10:17 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ja, Linn hade väl skrivit ett nytt annonsavtal :lol:

Post subject:
PostPosted: Sun Jan 14, 2007 18:10 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Bofredrik: Varför blev Linnen avrättad i what Hifi ?

Post subject:
PostPosted: Tue Jan 16, 2007 12:25 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Recensenten i What HiFi raljerade oerhört över att Linn hade komponentutgång och inte HDMI. Bilden var inte i klass med priset, och att ljudet var inte heller bra. I korthet ansågs maskinen vara gammal (bild och utgångar).
Ljudet avrättades i mycket svepande ordalag i två meningar. Jag ställer mig tveksam till recensentens kompetens. Det är ett enastående bra ljud i denna apparat för pengarna. Troligen var det en ung MP3 skadad lyssnare som vill ha boom och krash och max färgmättnad i bilden. Redan Linn Classic music är bra på att piska upp Naims ensklida budget komponenter, och detta till ett lägre pris. Bildåtergivning från en DVD är av underordnad betydelse. Lägg pengarna på TVn i första hand och sedan på förstärkare och högtalare. En dålig film blir aldrig bättre i en bra DVD, eller pga en HDMI ingång, däremot kan upplevelsen av musik förhöjas av ett bra HiFi system. Jag är mer än nöjd med min Movie.

Post subject:
PostPosted: Tue Jan 16, 2007 12:53 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Rutger wrote:
Varför blev Linnen avrättad i what Hifi ?

"Taken in isolation, the Linn's component picture is solid, but it's nowhere near good enough to justify the price, lacking three-dimensionality, stability and impact. Denon's £250 DVD-1920 player is just as good. Much the same applies to the sound quality. The Linn lacks muscle, sparkle and -above all- excitement, dragging it's heels through soundtracks like a sulky six-year-old eating his broccoli. Even with allowances for its one-box convinience, this just isn't good enough for a £2500+ product"

Taget ur What hifi mars 2006.

Post subject:
PostPosted: Tue Jan 16, 2007 13:43 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

bofredrik wrote:
Bildåtergivning från en DVD är av underordnad betydelse. Lägg pengarna på TVn i första hand och sedan på förstärkare och högtalare.
Det här var ett rätt häpnadsväckande påstående. Gäller samma regel skiv och CD-spelare? Om inte, varför?

/Doktorn

Post subject:
PostPosted: Wed Jan 17, 2007 19:29 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Jag håller med Dr.snaut att nog är bilden lika viktig för de pengar man betalar för en Linn classic movie.

Ingen som de facto testat de två spelarna sida vid sida ?

Post new topic  Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00