Tjo..
Har gjort en liten lådreduktionsmanöver; LK85+LK140 blev AV5125. Ninkorna fick alltså uppgradering från 2xLK140 aktivt till AV5125 aktivt och Ekwal gick från LK85 aktiv till LK140 aktiv. Skön playback-uppgradering som gav mer skjuts i systemet
Efter lite testande (det var länge sen nu) är några sanningar funna:
1) Skillnaden i prestanda mellan 5125 kanal 2+3 och 4+5 är STOR! Som två olika steg tammetusan. Diskanten fick hamna på 4+5.
2) LK140 är ganska bluddrig i jämförelse men svänger fint och har ett härligt avslappnat sound ändå. Jag gillar LK140 skarpt, trots mängden pisk den fått idag i jämförelser

Troligen ett av dom prisvärdaste stegen på begmarknaden idag!
3) Snyft .. lär söka hjälp och beställa tvångströja, passade på prova strömkablar och även i mitt ojordade hem var det skillnad mellan ching-cheng och dator-noname

4) Det är ganska bekvämt att få skillnader demade för sig i jmf med att koppla så svetten lackar.
Skillnaden passivt-aktivt är fortfarande lika gigantisk som jag mindes den (har kört utan center och med passiva Ninka på en LK140 medan jag letat rätt på en 5125 och väntat på den, efter att jag sålde 85+140). Men det är ändå schysst nivå på LK140+Ninka passivt. Har kört musik och film med god behållning i mellan-tiden här.