Tja.. eftersom Björn troligen gått och lagt sig..
Kul:
Det är, som väntat, inte fråga om någon "ny tolva", det är en uppgradering av den existerande. Om jag förstod rätt är vad man gjort är att man slängt ut subchassit, tonarmsplattan och "fästringen" till tonarmen (den som sitter i tonarmsplattan) och ersatt alltsammans med en enda komponent, utfräst ur ett stycke aluminium! Styvt och resonansfritt, enligt uppgift. Vad jag förstår är alltså detta, på klassiskt LP12-sätt, något som är fullständigt möjligt att montera i en existerande tolva.
Med denna ubertolva demade de även Ekos SE, men den vet vi ju allt om redan. Utom kanske färgen, den är titangrå.
Mindre kul:
Det finns inga uppgifter om pris eller releasedatum. Vad som demades var ofärdiga prototyper. Det gäller även armen. Enligt uppgift finns det bara två sådana här tolvor i världen än, vilket får åtminstone mig att tro att det här inte är en produkt förrän tidigast till sommaren.
Tendaberry får fylla i med lyssningsintryck... några bilder blir det visst inte. Det hela var tydligen strängt förbjudet att fotografera..