Här har vi klickbara bilder med högre upplösning; vi börjar med en bild på den mytomspunna legendaren:
Jag presenterar Linn sondek LP12

Nu kan vi tydligt se "the flavour of the month" Mayware Formula IV MK3, och den lilla akrylskivan på vilken den är monterad,att jag monterat den så har två anledningar. Dels var hålet i armboarden lite för stort, och på lite fel ställe, dels kan man tänka sig att det är vettigt att armen på detta sätt kläms fast över en större yta på armboarden, det ger en än förlustfriare koppling mellan lager och arm. Som Ivor sa när det begav sig (fritt ur minnet) "No energy should escape"
Nu tar vi och vänder upp buken på den ärevördiga snurran:

"Aha!" Säger den inbitne Linnisten, "Här har ett övergrepp begåtts!" Och det har det ju, på sätt och vis. Vad man inte ska glömma är att orginalunderchassit i pressad plåt troligen är en kompromiss, den enda riktiga kompromiss vi har i den här spelaren. Lager, tallrik, motor och plint är i sig utmärkta, och tillverkade med stor kärlek och precision. Vad gör det fula, billiga och ringande orginalunderchassit i en spelare av denna rang? Inget positivt, sade mig min intuition, indie websidor och mitt, måhända bristfälliga, intellekt.
Jag beslöt mig för att att montera ett akrylchassi, jag skulle gärna ha testa aluminium eller kolfiber, men akryl var det jag hade hemma.
Projektet tog tid, jag ansattes under arbetets gång av tvivel. "Är det värt besväret", tänkte jag, "Det har alltid sagts mig att tolvan inte kan förbättras av tweakare", resonerade jag med mig själv. Jag tog mig i kragen och sade högt till mig själv "Man skall avsluta det man påbörjar".
Sagt och gjort, en eftermiddag avsattes till att montera mitt redan färdigsnidade chassis. Med lågt ställda förväntningar avlyssnade jag resultatet, än idag är jag lidande av den chockskada jag drog på mig i det ögonblicket. Min stränga, dogmatiska Linnvärld föll i bitar. Succé!
Den första provlyssningen genomfördes med Ittok, ljudet minde om svunna tider och den med cirkus utrustade tolva som jag i svagsinne avyttrat. Väl medveten om den bristande matchningen mellan min pickup, Ortofon om40, och Ittoken beslöt jag mig för att montera den lättare armen Mayware Formula IV. Jag höll ju ändå på och mekade.
Detta blev den sanna öronöppnare jag ju redovisat tidigare i tråden, kan knappt slita mig ur sweetspot längre. Alla skivor jag känner väl får sig en tur på spelaren, jag kan knappt tro att det är sant. Därför kan jag inte heller begära av forumläsaren att denne skall ta mig på orden, och man skall betänka att spelaren jag byggt om är pre-cirkus.
Jag vill när tid finns, bygga ett till chassis och utöka denna tråd med byggbilder. Min förhoppning är att någon fattat intresse och vill testa byggobjektet.
Jag kan tänka mig att många räds att låta en Sexdwarf rota i sin spelare, eller skyr tanken på att förmå och betala en Linnhandlare att montera det som säkerligen, av handlaren, kommer att ses som en styggelse. Ett önskemål är att personen som, driven av nyfikenhet, vill testa chassit har en pre-cirkusversion, jag har nämligen inga mått på cirkuslagrets monteringshöjd, den skall skilja sig från pre-cirkus.