selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 04, 2025 01:48

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sun Oct 01, 2006 10:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Någon som har de nya Majik produkterna hemma i racken?
Vore kul och höra mer om intrycken av Majik cd och försteg :)

Post subject:
PostPosted: Mon Oct 02, 2006 20:07 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

verkar inte vara nån som har majik :D

Post subject:
PostPosted: Mon Oct 02, 2006 21:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Den förlorade hemmabio generationen måntro :lol:

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 10, 2006 15:13 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Som sagt är det ingen som har investerat i någon produkt i majik serien hade varit väldigt trevligt med mera input

Har själv hört hela stapeln genom ett par Akurate 212 och det har gjort att man är väldigt sugen på majik serien 8)

Dock kopplades en LP12 in och då vart man inte så impad av Majik Cd längre :wink:

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 10, 2006 17:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag har Majik CD och Majik Kontrol! Jag är nöjd med dem! Jag skrev i min medlemspresentation till Peter 18 så här om Majikkl CD:
Quote:
Ja, vad kan jag säga om Majik? ... prestanda? Efter att ha gått från Ikemi/Wakonda så är det skillnader på både försteg och CD. Om jag fokuserar på CD skillnaden så kan jag säga att den är "Simply Better" dvs bättre. Svårt att definiera i hifi termer. Jag är inte bra på sånt! Men generellt kan jag säga att om någon har en bra Ikemi så är det kanske inte riktig motiverat att byta till Majik. Kanske lika bra att gå direkt på Uni 2.1? (Det var något som jag inte hade råd med.) För ägare av Genki eller äldre trötta Ikemi är Majiken ett mycket stort lyft.

Ikemi/Majik CD:
Vissa "svåra" skivor gick från närmast ospelbara till bra. Exempel: "Ragpicker's Dream" med Mark Knopfler, den hade bara ett par låtar som var "sådär-OK" på Ikemi. Jag spelade den aldrig! Med Majik CD var alla låtarna skitbra! På "Svarta Ballader" med Sofia Karlsson var det samma sak. Den var trist på Ikemin och jag anade bara svagt att det kunde finnas något där. Med Majiken var den otroligt bra, fantastisk, särskilt den låt hon själv gjort musiken till.
Vissa skivor var oförändrade, dvs fortfarande bra. Exempel: Linns "It's A Nice Thought" med Sarah Moule och "Waterloo Sunset" med Barb Jungr, båda dessa CD var kanonbra med Ikemin och fortfarande kanonbra med Majik. Som vanligt är det plattorna som är sämst som förbättras mest. Jag tyckte min kompis med Uni 1.1 var en "idiot" som tyckte Knopflerplattan var bra när jag visste att den var kass. Men när jag kan höra mer av vad som finns på plattan så förstår jag också mera... Vill du också förstå mera? Då är nog Majik CD inte fel investering.
Majik Kontrol har jag nämnt i tidigare trådar, kanonbra och den sanna Kairnersättaren. Bättre på alla sätt än en Kairn. Efter min "mod" enligt min medlemspresentation så är jag ännu mera nöjd. Perfekt för den som har stereo med LP12:a, men inte har råd med Kontrol/MC p.u.

Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC+02:00