Bill50x wrote:
Linns grejor är inte prisvärda även om dom är ruskigt bra.
Det måste vara något var och en får bedöma. För mig är SC prisvärd, även om den är dyr. Solo är utanför min räckvidd och känns därför inte alls prisvärd. Men det beror ju på vad jag har råd med, ingenting annat.
Quote:
Tittar man i en Linn-förstärkare (eller varför inte i en Lingo som jag råkar ha till hands) så borde de kunna säljas betydligt billigare än de gör idag. Ett lägre pris skulle för övrigt troligen öka försäljningen ytterligare och priset kunna bli mer attraktivt.
Det håller jag helt med om. Linn har medvetet valt en lyxprofil och skrotat instegsmodellerna (Classik undantagna) och det är både synd och ett stort misstag, tror jag. Jag tror alla på det här forumet skulle vilja se en annan utveckling i den frågan.
Quote:
En bra sak får inte säljas till ett för lågt pris, då anser vi konsumenter att grejen inte är lika bra som en dyrare variant.
En generalisering som inte gäller alla konsumenter. Enligt samma logik är det mycket lättare att sälja
stora apparater, för då känner kunden att han får valuta för pengarna. Jag tror att många är smartare än så. Därför satsar jag på
små lådor. Det är vad jag själv vill ha.
Quote:
En spelare för 160 tusen kan snart inte repareras för det finns inga lasrar.
Var får du detta ifrån? Linn har tydligt deklarerat att de har ett ansenligt lager reservdelar till CD12 som kommer att räcka under lång tid framöver.
Vad gäller buggarna i Unidisk så får man betänka att Linn kontinuerligt åtgärdar buggar
och förbättrar gamla spelares prestanda med sina mjukvaruuppgraderingar.