selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed Apr 30, 2025 20:59

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
PostPosted: Fri Oct 06, 2006 06:58 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

En liknande fråga som daggen ställde ang UD.
Ofta när jag kör hembrända RW skivor (DVD och CD i + format) får jag "no disc" i Movien. Efter nån omstart kan det plötsligt funka.

Nån idé om varför? Nån som har liknande problem?

Bränner jag filerna till en icke RW DVD el CD brukar det funka klockrent, men jag brukar använda RW-skivor som preview/listen. Jag sitter med en Movie DI mjukvaruuppgraderad för ca ett år sen?

PostPosted: Fri Oct 06, 2006 10:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

bauta wrote:
En liknande fråga som daggen ställde ang UD.
Ofta när jag kör hembrända RW skivor (DVD och CD i + format) får jag "no disc" i Movien. Efter nån omstart kan det plötsligt funka.

Nån idé om varför? Nån som har liknande problem?

Bränner jag filerna till en icke RW DVD el CD brukar det funka klockrent, men jag brukar använda RW-skivor som preview/listen. Jag sitter med en Movie DI mjukvaruuppgraderad för ca ett år sen?
Det finns ny mjukvara till din Movie tror jag. Vet att Unidiskarna har blivit mycket duktigare på att identifiera skivor efter dessa upgrades, det gäller säkert Movie också.

Jag brukar bränna DVD-R istället för DVD+R. 2.1an klarar båda men - brukar alltid funka.

/ jajo

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 06, 2006 19:02 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Min Di har då svalt alla skivor jag slängt in i den. Jag kör ganska mycket med brännskivor och har ett gäng Datalife DVD+RW (4x) som jag bränt om ett hundratal gånger. Fortfarande klockrena skivor. Aldrig hack eller ryckningar eller något.

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 06, 2006 19:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Gule wrote:
Min Di har då svalt alla skivor jag slängt in i den. Jag kör ganska mycket med brännskivor och har ett gäng Datalife DVD+RW (4x) som jag bränt om ett hundratal gånger. Fortfarande klockrena skivor. Aldrig hack eller ryckningar eller något.
Jag har samma erfarenhet med min DI. + eller - spelar ingen roll, brukar växla mellan en RW av vardera när jag bränner ut filmer från datorn. Den enda gång det har strulat var när jag försökt bränna en mp3-musik-skiva i Nero, men det var ju mer mitt fel än apparatens....

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 06, 2006 19:22 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag har:
H8S S15100124
ESS S1410123
Mech LT75
H8S checksum 20FB

Vad har ni? Nåt nyare?

Hollow, vad menar du med Nero-bränningen? Jag bränner mina skivor i Nero, är den inte rekommendabel?

Post subject:
PostPosted: Sat Oct 07, 2006 13:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

bauta wrote:
Jag har:
H8S S15100124
ESS S1410123
Mech LT75
H8S checksum 20FB

Vad har ni? Nåt nyare?

Hollow, vad menar du med Nero-bränningen? Jag bränner mina skivor i Nero, är den inte rekommendabel?
Det går ju att välja om typ av skiva (data-/musik- etc), samt det går att strukturera låtarna på olika sätt. Kan ha fel, men har för mig att det inte funkade när jag valde att välja musik-dvd med mp3or, men att det funkade bra när jag brände en data-dvd.

Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC+02:00