selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed Apr 30, 2025 19:40

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
PostPosted: Fri Oct 06, 2006 01:30 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Testade bränna ner en drös mp3 på en dvd. Använde mig av Nero och valde alternativet Audio -> skapa MP3-DVD.

När skivan var klar tryckte jag in den i unidisken, men till min förvåning så kunde den inte läsa den...det stod bara unknown disc.
Undisken ska ju enligt instruktionsboken kunna spela upp MP3! Är det så att jag inte ska bränna skivan som en ljud-DVD utan som en data-DVD?

Jag har ingen lust att bränna ut dessa 500 låtar på cdskivor som rymmer 15 spår :?

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 06, 2006 06:29 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Om du bara skall lyssna igenom låtarna för att se om det finns några guldkorn kan du ju bränna ned dem som mp3 på cd skivor. Blir väl ca 5 st discar. Det skall unidisc'en fixa.

// j o h n

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 06, 2006 09:44 
Moderator
Moderator

Jag tror du ska bränna skivan som data-dvd och inte någon specialvariant som nero har. Nero kan röra till det ibland. Testa också att inte ha låtarna i kataloger, utan att bränna dem direkt i rooten, i ett första test. Går det inte med DVD kanske det går bättre med CD.

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 06, 2006 10:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Data-DVD är det som gäller!

Jag hade en liten nyårsfest och körde en DVD-skiva med några tusen mp3or på. Funkade skitbra!

/ jajo

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 06, 2006 19:18 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Brände både Audio och Data DVDer som innehöll mp3 idag. Ingen av dem fungerade i min SC. Jag åkte in till T&T och testade båda versionerna på en SC och en 1.1 där. Båda skivorna funkade klockrent på båda spelarna...
På min SC står det bara unknown disc.

Som jag förstår det så har jag också de senaste mjukvarorna:
ESS: S1860223
H8S: S1150217

Detta är ju självklart oacceptabelt eftersom det enligt instruktionsboken står att den ska läsa mp3. Vad tror ni att det kan vara för fel?

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 06, 2006 20:58 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Det är minst sagt vanligt att high-end multi-spelare har läsproblem.
Jag tror det beror på att serierna är relativt små.
Skrotburkar från stormarknaderna är driftsäkrare enligt min erfarenhet, men å andra sidan knappt värda att lyssna på såvida man inte bara använder dem som rena transporter.

Den enklaste variationen att testa är att pröva med en DVD-R ifall du tidigare haft DVD+R, eller så vice versa.

Jag har precis fått en ny Arcam DV137 som nu fungerar perfekt. Den andra fungerade skapligt, men hade enorma läsproblem med brända skivor, och även alltför många läsfel med riktiga pressade skivor också.

Ska bli intressant att jämföra nya Arcam FMJ DV139, som är på gång, med Unidisk SC.

daggen wrote:
Brände både Audio och Data DVDer som innehöll mp3 idag. Ingen av dem fungerade i min SC. Jag åkte in till T&T och testade båda versionerna på en SC och en 1.1 där. Båda skivorna funkade klockrent på båda spelarna...
På min SC står det bara unknown disc.

Som jag förstår det så har jag också de senaste mjukvarorna:
ESS: S1860223
H8S: S1150217

Detta är ju självklart oacceptabelt eftersom det enligt instruktionsboken står att den ska läsa mp3. Vad tror ni att det kan vara för fel?

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 06, 2006 21:07 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jo nog är jag medveten om det du skriver. Problemet är bara att om det står att den ska kunna spela mp3 så ska den kunna göra det också! Har ju testat på två olika Unidisk SC, en 1.1 och en Classic Di, och ALLA har kunnat läsa dessa mp3 skivor. ALLA förutom min SC!

Den har inga som helst problem att läsa brända skivor, har testat åtminstone 20 st olika brända skivor, inga problem alls. Det är bara dessa mp3 som den inte kan läsa.

Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC+02:00