selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 04, 2025 08:30

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 143 posts ]  Go to page 1 2 3 4 510 Next
Author Message
 Post subject: LP13
PostPosted: Tue Sep 12, 2006 12:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Är det någon som sitter och trycker på information om den kommande skivspelaren?

Jag har bara hört att den ska vara bättre än LP12, men jag vet inte om den kommer att ersätta den eller om det kommer att finnas två skivspelare? Blir den jättedyr eller bara ganska dyr? Blir den remdriven?

Någon?

Post subject:
PostPosted: Tue Sep 12, 2006 12:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Inte för att jag är vidskeplig :) men jag skulle nog undvika att använda "13" i en modellbeteckning :roll:

Post subject:
PostPosted: Tue Sep 12, 2006 12:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Diskussionen om en ersättare till LP12 är spännande, men hur trovärdiga är uppgifterna egentligen? Var har du fått informationen från Henrik?

Det känns som ett stort steg att ersätta LP12. Jag trodde att den nya tonarmen var den enda 33 1/3-nyheten.

Mvh,
jajo

Post subject:
PostPosted: Tue Sep 12, 2006 13:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Sondek wrote:
Inte för att jag är vidskeplig :) men jag skulle nog undvika att använda "13" i en modellbeteckning :roll:
En LP-skiva är väl fortfarande 12-inch så jag förstår inte riktigt varför man skulle döpa en ersättare till LP13... :roll:

/ jajo

Post subject:
PostPosted: Tue Sep 12, 2006 14:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

LP13 var bara något jag kom på när jag skulle skriva rubriken. Tycker ni inte att det är bra? :cry:

Senast jag hörde om det var från Kalle på HF, som jag förstod honom så var det helt säkert en ny skivspelare under utveckling. Jag vet inte om det bara är ett projekt eller om den redan snurrar hos Linn i väntan på lansering.

Post subject:
PostPosted: Tue Sep 12, 2006 16:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

henriklh wrote:
Senast jag hörde om det var från Kalle på HF, som jag förstod honom så var det helt säkert en ny skivspelare under utveckling. Jag vet inte om det bara är ett projekt eller om den redan snurrar hos Linn i väntan på lansering.
Jag har hört att Linn satsat mycket på vinyl på sistone, så det är inte alls omöjligt. Kanske blir det inte en helt ny spelare utan en förbättrad cirkus eller liknande. Känns mer troligt.

/ jajo

Post subject:
PostPosted: Tue Sep 12, 2006 20:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Låter ju mer rimligt med uppgraderingar/andra alternativ till en LP12:a.

Att Linn skulle lansera en ny, ännu bättre skivspelare än LP12:an låter inte troligt OCH att dom skulle lansera en ny skivspelare som är billigare än 12:an låter än mer otroligt.

(möjligen en "komponent-tolva" med lifestyle utseende, dyrare men sämre än LP12:an)

Post subject:
PostPosted: Tue Sep 12, 2006 20:52 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

equi2 wrote:

(möjligen en "komponent-tolva" med lifestyle utseende, dyrare men sämre än LP12:an)
Varför inte en "komponent-tolva" som är dyrare och bättre än lp12? :wink:

/M

Post subject:
PostPosted: Wed Sep 13, 2006 01:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Visst kan Linn lansera en spelare som är bättre än LP12:an, men mycket av tekniken och "kunskapen" kommer ju från LP12-tiden dom har bakom sig. Är inte en omöjlighet att dom ville göra en större teknisk förändring, som då resulterar i en ny spelare. Fast jag tror inte riktigt på det... (spekulationer som vanligt)

Att dom skulle lansera en billigare produkt tror jag inte på eftersom dom senaste åren helt och hållet gått bort från nån form av instegsskikt (nåt jag är besviken på). Ur mina ögon skulle det för företaget inte sitta fel med att få in fler kunder på vinylspåret som sedan blir potentiella LP12-ägare (läs "köpare").

Post subject:
PostPosted: Wed Sep 13, 2006 08:47 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

En billig produkt är det inte frågan om såvitt jag har hört. Jag undrade mer om någon visste om den nya spelaren skulle ersätta LP12 eller om den skulle vara ett dyrare alternativ till LP12. Kanske blir det som Jajo säger bara uppgraderingar till 12:an. Men det är alltså inte det jag har hört om.

Post subject:
PostPosted: Wed Sep 13, 2006 08:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

equi2 wrote:
möjligen en "komponent-tolva"
Jag tror nog mycket mer på en "klimax"-tolva. "Lifestyle" och "LP" hör liksom inte ihop.

Post subject:
PostPosted: Wed Sep 13, 2006 10:06 
Site Admin
Site Admin

Det låter märkligt att Linn skulle lansera en helt ny skivspelare istället för att förbättra tolvan ytterligare. Tolvan är det enda klockrena flaggskepp de har, det är den produkt som folk direkt känner igen med Linn. Nu har iofs marknadsavdelningen gjort alla möjliga andra konstiga beslut på sistone, men jag har svårt att tro att det skulle handla om en ny bättre spelare...

Post subject:
PostPosted: Wed Sep 13, 2006 10:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

henriklh wrote:
Jag tror nog mycket mer på en "klimax"-tolva. "Lifestyle" och "LP" hör liksom inte ihop.
Tycker detta låter mycket rimligt. Nuvanade tolvan är ju faktiskt rätt billig, även om man lastar på den maximalt (jmfr med andra top-or-the-line-produkter), och det finns ju bevisligen marknad för betydligt dyrare vinylsvarvar...

Post subject:
PostPosted: Wed Sep 13, 2006 13:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Låt oss hoppas att det blir ett förbättrat verk som passar in i den nuvarande plinten och görs tillgängligt som uppgradering. I kombination med en Klimax-Lingo kanske, och den nya tonarmen EKOS-SE.

/ jajo

Post subject:
PostPosted: Wed Sep 13, 2006 18:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Klimax Linto har det varit tyst om nu så länge så vete tusan om den kommer...
Linn släpper inget innan det är tillräckligt överlägset (som en Klimax produkt ska vara)
Min gissning men troligen har Linn tvingats lägga mycket på is (inkl Exotik DA modul o andra produkter som "skulle komma snart") o omfördela resurser till Unidisk buggar.

LP12 hoppas jag är en uppgradering, i sann (numera gammal) Linn anda.

Post new topic  Reply to topic  [ 143 posts ]  Go to page 1 2 3 4 510 Next

All times are UTC+02:00