Kennet wrote:
På grund av geografiska omständigheter har jag inte haft möjligheten att lyssna på Lingo2, jag har därför ingen insikt om hur den påverkar återgivningen. Någon som kan försöka sig på att förklara?
Det är inte den lättaste uppgraderingen att beskriva!
Jag har gått från Lingo1->Lingo2, men hade under en kort period min Lingo1a inne på reparation och fick då låna en Valhalla som var inbyggd i separat låda tillsammans med en Basik (nån sorts demolåda för att visa hur mycket bättre Valhalla är än Basik).
Den största skillnaden var onekligen Valhalla->Lingo1. Det är en i högsta grad känslomässig uppgradering snarare än en ljudmässig. Allt stämmer bättre, skivspelaren känns lugnare. Svåra låtar blir lättare att förstå, enkla låtar växer mindre. Ljudmässigt är den mer korrekt - märkbart var att tyst blev tystare och detaljerna lättare att höra.
Lingo1 till Lingo2 är samma grej men inte fullt lika stor som från Valhalla till Lingo1. Jag gjorde ändå uppgraderingen eftersom den kändes enormt prisvärd - rekommenderas alltså.
Om man har ett system med LP12 som signalkälla bör man absolut prioritera att komma upp på Lingo 2!
/ jajo