Dags att ge sig till känna!
Jag är en 32-årig Uppsalabo som fastnade i Hifi-träsket som 12-åring då jag köpte en 75 cm bred svart tung allt i ett. En lyckosam vinst på premieobligationer gav mig senare möjlighet att köpa nytt; allt i ett AKAI som var snyggare än det lät. Senare i tonåren blev det lite seriösare budget-hifi med en Rega P3, Rotel och Mission. Mission-stativarna fick i slutet på 80-talet ge vika för ett par spännande en-vägs svenskbyggda golvhögtalare och det är den uppsättningen; Rega, Rotel, Newton som jag varit längst trogen.
Då musikintresset dalat senaste åren misstänkte jag att mina öron vuxit ifrån anläggningen. I höstas snubblade jag över Linn och blev kär vid första öronkastet!
Nu kör jag Mimik II, Majik, K400 och Katan.
Husgudarna är Steely Dan, Joni Mitchell, Rickie Lee Jones, Doobie Brothers, Michael McDonald, Lyle Lovett, Bruce Cockburn och Hall & Oates.
Jag lider av en allvarlig form av uppgraderingssjukan och Mimiken sitter väldigt löst just nu. Får se när ekonomin tillåter byte.
Ayn har vänligt lovat mig plats för bilder. (Ayn som f.ö förlänger livet för min gamla Rega. Jag förbannar mig själv varje natt att jag gjorde mig av med LP-spelaren och i det närmaste kompletta samlingar av ovan nämnda husgudar för pengarnas skull

. Vägen tillbaka till LP känns bara såååå lååång.)
/Mumerik