selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 04, 2025 01:34

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: Prisläget ?!
PostPosted: Sat Aug 26, 2006 18:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Har en stilla undran till forumet !? När började ni ändra på vad stereon har kostat er ? För min egen del kom den stora skillnaden vid 60 000:- innan dess har jag kunnat förklara för kompisar att det har blivit bättre men efter denna summa har det inte funkat...
Så numera har jag en stereo som endast kostar 60 000 :- men egentligen skall det vara plus 20 000:- skulle jag sen fundera på att uppgradera min Genki till en Magisk CD ja det tål att tänka på !!!

Post subject: Re: Prisläget ?!
PostPosted: Sat Aug 26, 2006 19:13 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Peter 18 wrote:
Har en stilla undran till forumet !? När började ni ändra på vad stereon har kostat er ? För min egen del kom den stora skillnaden vid 60 000:- innan dess har jag kunnat förklara för kompisar att det har blivit bättre men efter denna summa har det inte funkat...
Så numera har jag en stereo som endast kostar 60 000 :- men egentligen skall det vara plus 20 000:- skulle jag sen fundera på att uppgradera min Genki till en Magisk CD ja det tål att tänka på !!!
Pratar vi om nypris eller det man har betalat? Är det eventuella nypriset så brukar jag inte berätta det för vänner, det ger fel signaler.

ed

Post subject: Prisläget ?!
PostPosted: Sat Aug 26, 2006 19:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Vi pratar nypris och vad du själv har betalt men jag har slutat med det hela eftersom jag insåg att kompisarna inte skulle uppskatta det hela !!

Post subject: Re: Prisläget ?!
PostPosted: Sat Aug 26, 2006 19:41 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Peter 18 wrote:
Vi pratar nypris och vad du själv har betalt men jag har slutat med det hela eftersom jag insåg att kompisarna inte skulle uppskatta det hela !!
Så sant, nypriset blir ju lätt en bra begagnad bil. Det är bättre att tala om musiken man spelar i stereon.

Post subject:
PostPosted: Sat Aug 26, 2006 19:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag brukar själv undvika nämna priser, om jag nu inte är ute efter att platta till någon besserwisser :-)

Då är det roligare när något riktigt billigt och gammalt låter bra, det skryter jag gärna med. Min särbo fick ett par B&W 3-vägshögtalare av mig, ett par 3-vägare från mitten 70-talet som jag köpte för 300:- för några år sedan (inkl förstärkare och vinylspelare) och glömt i min källare. Dessa har ingen djupbas, är inte sofistikerade på något sätt, men... det svänger som fan, det låter öppet och stort - och det klår alla hennes vänners anläggningar. Kul :-)

/ B

Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC+02:00