Jag har nu aktiva Katan med 5125 och grubblar lite på slutmålet
Källa är Unidisk SC och den kommer inte att bytas så föreslå inte att jag ska uppgradera källan

. Varför jag grubblar nu beror såklart på prishöjningen, vissa prylar ökar ju rejält.
Vad saknar jag nu egentligen inget men mer bas skulle vara kul men det måste vara kvalité och sen kanske mer av Akurate soundet om ni förstår vad jag menar helst utan massa pill. Jag ser faktiskt en del på film och konserter efter inköpet av Unidisken (det du Jan du sa ju att det skulle bli så). så en Center och bakkanaler kan ju vara aktuell vad det lider. Mina förslag har helt olika prisbild så det kanske blir galet men man kan ju ta i beaktande vilken Källa jag har. Dvs aktiva Akurate är inget alternativ och blir det nått av dom billiagre alternativen kan man ju alltid köpa skivor och center etc snabbare istället. Prio är dock absolut 2-kanaler
Alt1. Katan med AV5125 och 1 sub (Sizmik 10.25, 12.45, Akurate 221)
Alt2. Aktiva Komponent med två AV5125 och 1 sub
Alt3. Passiva Akurate 242 med AV2250 eller nått Chakra steg
Alt 1 eller alt 2 skulle jag slå till på direkt nu innan höjningen.Skulle det bli alt 3 så kanske jag passar på att byta AV5125 till ett Chakrasteg och köra passivt på Katan tills jag har råd med Akurate
Det som är mest intressant är väl Alt1 mot Alt 3