Till min hustrus stora förskräckelse

så har jag återupptagit mitt intresse av få en anläggning med musik med ännu mer sväng i!
Det hela började i slutet av 80-talet med under åren många besök hos Eufonia i Jönköping. Om jag kommer ihåg rätt så bestod den första anläggningen av en Denon CD till föräldrarnas "stero". Sedan blev det egen förstärkare från Rotel och högtalare som hette Heybrook (eller något liknande).
Efter något år så återuppstod vinylen och jag köpte en Rega och den otäckt vassa Rotelförstärkaren byttes mot en ION Obelisk 3. När jag sedan började plugga (på den tiden så räckte studiemedel både till det dagliga brödet, skivor och att uppgradera systemet) så bytte jag högtalare till Royd Eden och Regan till en LP 12, basik och K9. Ett år senare så fick LP 12 tillökning i form av Lingo. Det var en häftig upplevelse att jämföra min LP 12 med Lingo med en (då) topputrustad LP 12 utan Lingo och inte höra någon skillnad

.
Nästan 10-år senare så ”dog” Denon CDn rent fysiskt och in kom istället en Mimik II och det blev genast mer intressant att börja lyssna på CD. Den senaste uppgraderingen gjorde jag för två år sedan då den tekniska livslängden för ION förstärkaren börja närma sig sitt slut och frugan mjuknat lite

så var det dags för Kollektor och LK100. Det var ett rejält lyft på alla sätt och vis, allt blev bara så mycket bättre och de gamla högtalarna nåde tidigare oanade höjder.
På senare tider har jag fixat lite med högtalarplaceringen med gott resultat. Jag har även tagit bort locket till LP 12 och tycker att det är en stor skillnad, dels ser den riktigt snygg ut, det låter bättre och det går att gå normalt i rummet utan att nålen hoppar (något som var omöjligt tidigare). Så sedan i våras så är det i huvudsak vinyl som spelas här hemma. Till och med hustrun, som hävdar att hon inte tycker om musik, tycker att vinyler är mer ”levande” än CDn.
Som en konsekvens av små barn och fru som inte tycker om sladdar så har anläggningens omfång minskat.
Tack för ett intressant forum!
Så nu ser det ut som följer
Majik DS
Högtalare: Komponent 110