Tänkte jag skulle presentera mig lite grand och skriva om vad jag har haft för stereoprylar under årens lopp...
Heter som sagt var Peter och är 45 + så jag har inte långt kvar till de 50...
Min bana inom stereons förlovade värld började tidigt. Jag var 10-11 år när jag sparade ihop till min första stereo. Det var en plastig sak som hade löstagbara högtalare som man ställde upp och sen kunde man spela skivor.Har den faktiskt kvar än idag och den är inte till salu !! Dessvärre blev mina skivor stulna för ett antal år sen. Jag blev av med min första singel min första LP osv. Första singeln var föresten The Monkeys och första LP var bla Simon & Garfunkel "Bridge over trouble water". En annan anläggning vi hade i familjen var en Dux Big Satchmo vill jag minnas att den hette. Det var en kombinationpryl med skivspelare, radio och kasett däck. Den lät väl någorlunda ok. Jag kom på den brilljanta iden att vi skulla sätta upp högtalarna på väggen för att det skulle bli bättre ljud. Vi satte upp ett par vinkel järn i väggen och lade sedan högtalarna där. Funkade skitfint !!
För tolv år sen gick jag in på Legend Hi Fi i Malmö och lyssnade på ett par begagnade Keilidh och sen var jag fast. Högtalarna köptes snabbt och detta skedde cirkus 1994. Efter högtalare kom det till en st Majik också det -94. Till vintern samma år köpte jag en Mimik som källa.Mimiken behöll jag till och med 2000 då jag köpte en Genki som än idag är min källa. Så såg det ut till och med 2001 då jag gick aktivt med hjälp av en begagnad LK 100 för 4500 :-. Detta var och är mitt absolut bästa köp någonsin !! Hade LK 100 till 2004 då jag köpte ett LK 85 slutsteg. Vill minnas att jag fick 4200 :- i inbyte för LK 100. Som sagt var inte illa alls.
Under resans gång har jag bla köpt nya Ninka och en Pekin har det också blivit. Det har även blivit en Kollektor, stenfötter samt silver kabeln mellan källan och försteget.
Jag har valt att enbart köra digitalt och har inte ens en skivspelare än mindre några skivor.
Avslutningsvis tycker jag det är synd att Linn inte släpper ngn budget CD för lite mindre pengar än vad en Magisk CD kostar. Å andra sidan känner jag mig själv rätt kommer det en vacker dag stå en Magisk CD hemma hos mig.