selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 08, 2025 14:24

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 951 posts ]  Go to page Previous 130 31 32 33 3464 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 12, 2006 22:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

equi2 wrote:
Blev själv väldigt nyfiken. Fast är ju en hel del slantar innan den är "fullmatad"... och mer realistiskt sett så krävs det väl ÄNDÅ ganska mycket innan man kommer upp i en "bra" LP12?

Trampolin & Circus är två uppgraderingar som jag förstår är närmast ett måste? Nån som kan slänga ur sig lite vettiga kommentarer som gör att jag kanske nappar eller håller mig undan?

Mina tankar är som följer:

Nackdelen med denna 12:a är väl att den är gammal, Basik Plus och K9-pickup.. inga värstingprylar och saknar de dyrare uppgraderingarna. Värt att lägga slantarna på ändå? Någon "utomstående" som kan bekräfta att det inte är något fel på LP12:an?

Fördelen är väl att den finns inom bilavstånd (Luleå-->Umeå) då man inte vill skicka skivspelare med posten...
Precis som apjävulen skrev och så är det så att basik plus armen iofs är sämmre än akito 1 men den har inte nackdelen med lagrerna som akito 1 dessutom så är den inte dålig.

vid cirkus uppdatering så byter du ju hela innanmätet utom motorn och plinten och då har du i prinsip en ny spelare och det är en god start att bygga på.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J

Post subject:
PostPosted: Wed Jul 12, 2006 23:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Lockande... den där "smily-gubben" fick mig att fundera lite :lol: Opartisk eller inte? Nämen jag gissar på att alla här är ärliga filurer. Så klart vill ingen göra en dålig affär, men ingen som säljer något trasigt, stulet eller felaktigt.

Skulle vara att åka ner till Umeå och lyssna och kika på den. Kostnad = Bensin + 12:an... och sen kan jag sälja Regan hoppas jag på. Dock för mycket i mitt huvud just nu för att jag skall kunna tänka klart. Varit med om världens konstigaste grej idag... kan liksom inte smälta det.

Men kort och gott så är det inget fel på 12:an, den spelar bra.. och för att få den riktigt bra så behövs en Circus och arm och pickup.

I nuläget då? Jämförbar med en Linn Basik eller är den flera steg bättre redan? Eller är skillnaden marginell förutom uppgraderingsmöjligheterna?

Post subject:
PostPosted: Thu Jul 13, 2006 00:07 
Moderator
Moderator

Världens konstigaste grej kan väl inte riktigt nämnas här utan att förklaras närmare? :o

Post subject:
PostPosted: Thu Jul 13, 2006 00:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Quote:
Världens konstigaste grej kan väl inte riktigt nämnas här utan att förklaras närmare
OFF-TOPIC: Greppar det liksom inte själv så det är svårt att förklara... men handlar om att ha TOTALT olika uppfattningar om en serie händelser. Vilket ledde till att jag fick ta en massa skit så här 1 år senare.

Post subject:
PostPosted: Thu Jul 13, 2006 02:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

equi2 wrote:
Lockande... den där "smily-gubben" fick mig att fundera lite :lol: Opartisk eller inte? Nämen jag gissar på att alla här är ärliga filurer. Så klart vill ingen göra en dålig affär, men ingen som säljer något trasigt, stulet eller felaktigt.

Skulle vara att åka ner till Umeå och lyssna och kika på den. Kostnad = Bensin + 12:an... och sen kan jag sälja Regan hoppas jag på. Dock för mycket i mitt huvud just nu för att jag skall kunna tänka klart. Varit med om världens konstigaste grej idag... kan liksom inte smälta det.

Men kort och gott så är det inget fel på 12:an, den spelar bra.. och för att få den riktigt bra så behövs en Circus och arm och pickup.

I nuläget då? Jämförbar med en Linn Basik eller är den flera steg bättre redan? Eller är skillnaden marginell förutom uppgraderingsmöjligheterna?
Den lär vara klart mycket bättre än en Basik har mycket svårt att tänka mig något annat med reservation för pickupen. Sedan vet vi ju inte hur hårt uppdaterad den är.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J

Post subject:
PostPosted: Fri Jul 14, 2006 22:38 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Tja, jag är ju inte helt opartisk om man säger så, men jag håller ju med.. Bra pris och stora möjligheter :)
Ibland funderar jag dock om den inte skulle vara mera lättsåld om jag köpte på en begagnad arm/pickup så att den blev ännu lite mera "high-end", men vad ska jag då göra med basik/k9?

Jag trodde faktiskt den skulle gå på en gång, men det verkar som att om man verkligen är fantast så vill man ha en fullmatad LP12:a och i annat fall så spelar man väl CD istället... Dessutom har nog de flesta aktiva vinylälskare redan en skapligt bra spelare, så marknaden är begränsad.

Iofs avlider jag inte ifall den inte går att sälja. Faktum är att det skulle kännas lite bra innerst inne att få behålla den :)
/K

monkeydevil wrote:
equi2 wrote:
Blev själv väldigt nyfiken. Fast är ju en hel del slantar innan den är "fullmatad"... och mer realistiskt sett så krävs det väl ÄNDÅ ganska mycket innan man kommer upp i en "bra" LP12?

Trampolin & Circus är två uppgraderingar som jag förstår är närmast ett måste? Nån som kan slänga ur sig lite vettiga kommentarer som gör att jag kanske nappar eller håller mig undan?
Alltså, man måste ju börja med ett verk att bygga på. Och då är 6 lök rätt vettigt tycker jag. Att den är gammal spelar inte såååå stor roll. Det enda kan vara att corner-bracing-uppgraderingen kanske inte går att göra, men det är väl inte hela världen. En gammal 12:a går väl i princip att uppgradera till samma standard som en ny toppspec. Byter du ut innanmätet mot en Cirkus får du en hel del "nytt" i den. Den uppgraderingen är ju gjuten. (Man kan väl byta ut det mesta inuti egentligen om man anser att det behövs, jag bytte t.ex. min motor från 1977 för ett år sedan, och det kostade 1000:-)

Trampolin skall man väl egentligen skaffa bara om man har ett väldigt stumt underlag? Annars är arm, nål och strömförsörjning viktigare.

Så 6 för 12:an, 6 för Cirkus, 3 för en Adikt, 3-4 för en gammal Akito-arm?
Blir en 18-20 totalt, men det fina är ju att man tar en bit i taget, njuter ett tag, uppgraderar en bit, njuter osv. Så så himla svettigt blir det ju inte.

P.s Jag är opartisk... :oops:

Post subject:
PostPosted: Fri Jul 14, 2006 22:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag var helt klart intresserad från början. På snudd att jag mailade och hade frågat om jag hade kunnat komma och kika på den och hämta den idag :oops:

Fast det du just skrev var lite av mitt resonemang. Ett jäkligt bra pris, men... ... ...alla uppgraderingar och justeringar av en LP12:a kostar.

Post subject:
PostPosted: Sun Jul 16, 2006 23:58 
Moderator
Moderator

Klassiskt Isobariksystem? Någon här som säljer? Ett sådant system måste fylla huset rätt bra med musik.
http://www.blocket.se/vi/8729955.htm?ca=1_9_s

Post subject:
PostPosted: Fri Jul 21, 2006 00:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Kanske någon som är intresserad av en UD SC...

http://www.hifimagasinet.com/annonsDeta ... nsID=24300

Post subject:
PostPosted: Sun Jul 23, 2006 21:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Lite Linn-grejer på något mindre vanliga siter....

Linn Kan på den udda siten bzz.se

http://bzz.se/?showadd=42013

Keilidh på tradera

http://www.tradera.com/auction/auction. ... d=30927204

Post subject:
PostPosted: Tue Aug 01, 2006 20:21 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

LK1+LK2 i Sthlm på ebay, men deadline om mindre än 2 dygn.

http://cgi.ebay.com/Linn-LK1-Pre-Amplif ... dZViewItem

Jus nu så billig att det kanske är någon som är intresserad av LK1an som RIAA

Post subject:
PostPosted: Mon Aug 28, 2006 12:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

3500 för Karik + Numerik borde vara rejält billigt?

http://hifimagasinet.com/annonsDetalj.a ... nsID=28297

Post subject:
PostPosted: Mon Aug 28, 2006 13:52 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Javisst det är kanon billigt, har varit i kontakt med han, dock verkar det vara väldigt många som är intresserade så den går nog ganska omgående.

Post subject:
PostPosted: Tue Sep 05, 2006 16:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

http://www.blocket.se/li?q=linn&ca=11_s&c=0&w=3

Jäkla prisdumpare!

Post subject:
PostPosted: Tue Sep 05, 2006 18:24 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

hm, genki för 2500 det är mycket billigt. vad tar linn för service/reperation?

Post new topic  Reply to topic  [ 951 posts ]  Go to page Previous 130 31 32 33 3464 Next

All times are UTC+02:00