selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat May 03, 2025 12:59

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 21, 2006 02:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Cool, så Arcam har fått tummen ur och slutat strunta i SACD-stöd.. låter som en klockren spelare specifikationsmässigt! Stödjer 480i och 576i över HDMI dessutom, gör ju livet lättare om du vill komplettera upp med scaler senare :)

Post subject:
PostPosted: Fri Jul 21, 2006 16:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

daniel.n wrote:
Cool, så Arcam har fått tummen ur och slutat strunta i SACD-stöd.. låter som en klockren spelare specifikationsmässigt! Stödjer 480i och 576i över HDMI dessutom, gör ju livet lättare om du vill komplettera upp med scaler senare :)
Klockren på pappret, ja. Tyvärr så har det varit buggar värre på dom ex som skickats ut vilket resulterade att Arcam fick plugga multikanal SACD i mjukvaran så nu är det endast tvåkanal. Läs mer på Arcam Owners' Forum http://www.avforums.com/forums/forumdisplay.php?f=119
Missförstå mig inte. Det är tråkigt för jag tycker verkligen att Arcam gör dom bästa DVD-spelarna i prisklassen under Linn (och Naim som jag inte upplevt än). CD-prestandan är kanske bättre än DV79 men knappast mycket så vilket beg Ikemi som helst lär ju slå den men det kanske inte är så man skall jämföra.
Jag skulle nog vänta med DV137-köp tills dom har fått ordning på den.

Post subject:
PostPosted: Sat Jul 22, 2006 15:19 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag har lyssnat på en bunt Arcam-spelare men inte DV137, men kom på mig själv med att lägga för mycket tid på att planera hifi jämfört med annant tidsplanering i livet, så jag tröttnade och beställde...
Jag har redan köpt AVP700/P1000 så det kändes naturligt att köra Arcam över hela linjen.
Det är dock för tidigt att ropa hej när det gäller DV137 och SACD. Arcam har enorma problem med DV137 och har i senaste firmware-versionen (2.03) stängt av multikanal SACD! Blahoj...

Magnus wrote:
Ken wrote:
Jag har idag ett 20-tal SACD och dessutom några DVD-Audio i hyllan och kunde inte med att betala det Linn vill ha för en multispelare så jag har lämnat Linn och går på Arcam DV137 istället.
Annars hade jag nästan helt bestämt mig för nya Classik Movie 05, men det föll nu bl.a. på bristen på att klara dessa format (herregud - för det priset!).
Har du testat Movie 05 med CD mot DV137 med SA-CD ?

/M

Post new topic  Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00