Ken wrote:
5-6 st har jag väl provat, innan jag insåg det meningslösa i det.
Jag håller precis i detta nu på att dra en egen matning till hifi-anläggningen så att den går på egen säkring.
Ifall sista biten nätsladd har enorm betydelse så torde ju de 10 metrarna matningskabel ha än större betydelse (för att inte tala om riktningen på den - hoho!!), liksom valet av kontaktering, m.m.
En massa koppar ska det vara, och bra kontaktering med mycket "kläm", men för övrigt till hör jag skaran tvivlare när det gäller nätkablar.
För 8-10 år sedan uttryckte alla Linn-handlare att det var "flum, flum, flum" att hålla på med nätkablar, men nu har det uppenbarligen svängt eftersom det går att tjäna en hacka på det.
Jag tänkte precis som du tills jag testade, och trots att jag var mycket skeptisk så blev jag övertygad om att ljudet faktiskt påverkas av strömkabeln. Men jag har fortfarande mycket svårt att förstå hur det kan gå till när vägen från kraftverket till väggkontakten borde påverka så mycket mer att den sista metern blir betydelselös.
Men då jag känner mig säker på att jag HÖR skillnad så låter jag mig nöja med det. "If it sounds better - it is better", liksom....
Får dock erkänna att jag bara provat en strömkabel förutom orginalkablarna...