Linnofil wrote:
Tack för förtroendet Teatime, hoppas jag förtjänar det! Har du fått den ännu? Vad tycker du?
Jo, jag har fått den. Jag har använt den i en vecka nu och försöker komma underfund med vad jag tycker egentligen...
Vad jag helt säkert kan säga är:
1. Den är sämre än Karik/Numerik

2. Den är bättre än ljudkortet på min jobbdator som jag brukar lyssna genom
3. Den är bättre än min gamla MP3-spelare
4. Jag använder faktiskt spelaren
Den sista punkten är inte oväsentlig. Jag köpte en MP3-spelare för två år sedan och jag tror inte jag hann slita ut ett endaste par batterier.. Apdåligt. Sennheiserlurarna jag köpte till var det enda vettiga med det köpet (och flashminnet, som jag flyttat till kameran).
Sansan har jag använt dagligen utan att omgående vilja stänga av. Inte så illa alls.

Fast i absoluta termer har jag svårt att placera den. Jag har inte testat speciellt många MP3-spelare och när man kopplar den till stereon blir det ju inte så imponerande...
Vi gjorde en kort jämförelse mellan Sansan och Pers iAudio-spelare. Något test kan man egentligen inte kalla det, då vi bara körde vad vi råkade ha i dem. Joss Stone hade vi båda två. Det lät distraherande olika om de båda spelarna vilket gjorde det svårare att jämföra. Båda spelarna kördes utan några fantasifulla equalizer settings, fast iAudio-spelaren hade nog behövt det - den lät väldigt gällt och lät sången dominera helt. Sansan var mer homogen och fick stycket att låta ganska bluesigt, men det var också rätt så trött. Till saken hör att iAudioversionen var FLAC och Sansan fick nöja sig med en amatörrippad 160kbit MP3.
I sammanhanget var det svårt att bli entusiastisk (det här var 30 min efter att vi jämfört nätkablar på Klimax Kontrol) och jag blir bara ledsen när jag tänker på att det faktiskt finns folk (kollegor, tom) som har MP3 som sin enda musikkälla... men som bärbart ljud tycker jag ändå att Sansan är rätt trevlig.