Jopp, men jag har ju precis sålt ett LK140!
Jag kan inte säga så mycket innan jag verkligen testat alternativen, bl.a. DV137/AVR350-kombon. DV137 har väl knappt ens nått landet, och
jag har varken hört AVR350 eller den mindre AVR300 heller, så jag har inte mycket att säga...
Dock är det problem med att ingen säljer Arcam i Umeå

Förvisso finns väl någon annan som tar produkter från Ljudtema, så de kanske kan ordna fram Arcam också, men det är inte säkert de gör det bara för att jag ska få låna hem...
Apropå CMS Di så hade det ju varit smart av Linn om de kompletterat med fristående slutsteg med exakt samma gain, så att man kunnat köpa till två eller fyra kanaler till och köra aktivt. Önsketänkande...
Jag saknar upscalingen på CMS Di och förmågan till högre upplösningar,
och trots att det inte bara säga positivt om HDMI/DVI så skulle jag föredra det - och vill helst ha en inbyggd switch för det också.
Summa kardemumma är att funktionalitet, teknisk bredd och minimalism (i antal komponenter och kablar) är mycket viktigare i det köp jag nu ska göra, jämfört med tidigare inköp som helt och hållet dominerats av musikalitet och ljud. Helst skulle jag vilja göra ett blindtest på Di och 137/350.
Magnus wrote:
För drygt 40.000kr får du en beg CMS Di + beg 5125 + beg LK 140... Klart
bättre än en Arcam-combo för samma pengar!
Lägg till en slant och köp samma som ovan fast dubbla 5125...
Arcam gör fin-fina DVD-spelare, men de är ljudmässigt att jämföra med
Arcams egna CD-spelare som kostar mindre... En CMS Di är MYCKET
bättre än så... De nya Arcam AVR 250/300/350 (surr-receivers) är
tyvärr inga höjdare.
/M