don Tomaso wrote:
Majjen tack för dina synpunkter MF har jag givetvis också spanat lite på. Låter som det är klart värt en provlyssning. Precis som Fredde vill jag gärna att du försöker utveckla skillnaderna lite mer.
Hej Don Tomaso!
Visst kan jag "subjektivt" utveckla mig lite mer.
MF X-LPS tycker jag passar bäst till en Adikt, då den är något mer förlåtande än XLP-S V3 när det gäller Adikts ibland lite "råa" diskant.
När det gäller MF mot de andra två så är de t ex tystare, dvs ger inte så mycket bakgrundsbrus som de båda andra. Primaren låter dock inte så mycket heller.
MF:arna ger också ett mer behagligt mellanregister (varmt) dvs man får lite rörkänsla där. MF:arna är även fastare i de djupare basregistrerna än dina andra förslag.
Project har också en rör RIIA för 3 500 kr som är mycket bra, den är dock lite blöt i basen anser jag, den kan du bland annat hitta på Vinylbutiken. com som ligger i hufudstaden.
Adikten är en prisvärd och hygglig pickup i sin prisklass, det finns dock flera andra pickuper i denna klass som matchar den.
Mina anläggningar består för nuvarande av två uppsättningar:
1. Förstärkare Krell Kav 400 IX, högtalare Infinity Kappa 90, LP 12:a med pre circus, Rega RB 600 samt Adikt, Perreuax CD1P cd spelare, Primare T20 tuner samt MF XLP:s samt snören från Audioquest bättre serier.
2. Förstärkare Audio Researth D70 samt SP16, högtalare ML Prodigy, LP12:a senaste versionen med en Rega RB 1000 arm, en Lyra Helicon, Adikt, Audio Researth CD 3, Primare T21 tuner, MF XLP:s V3 samt snören återigen från Audioquest.
Har förutom dessa lite lösa prylar t ex några extra pickuper m.m
I dessa anläggningar fungerade MF:arna utmärkt, i andra kanske de fungerar sämre, ju bättre kringutrustning desto bättre låter de.
Mvh
Kenth