sony: när jag diskuterade modeller med hus-säljaren sa jag just att nio av tio modeller föll bort pga smala vardagsrum, och att jag undrade varför köken var så ruggigt prioriterade i storlek i
alla planlösningar, han blev riktigt förvånad och menade på att det ju är i köket man umgås, vardagsrummet kryper man bara in i för att se på TV

Inte hos mig .. men det kanske förändras när man skaffar knodd.
Snedtak är jag grymt nyfiken på, det är svårt att få plats med stor duk osv dock, men om det skulle gå att få till ljudmässigt vore det helt klart ett kul alternativ när jag (mycket riktigt) senare tar tag i den oinredda övervåningen. Jag har dock läst om'ett med mer negativa glasögon, verkar som att ett sånt tak ska ha en "fokuserande" effekt (tänk parabol) så reflektioner hörs mer än i andra rum. Kanske får skjuta på rumsindelningen uppe så jag kan provspela innan jag bestämmer mig

.
Sportis, tack! Mina teori-fokuserade surfsessioner pekar inte alltid åt samma håll som dina praktiska erfarenheter, så om dom båda verkar vara överens kommer det låta överdjävligt bra

:D