Malte Lilja wrote:
Nu är ju 29000 kr en redig hacka men jag tycker nog att det är synnerligen prisvärt med tanke på vad man får för pengarna. För egen del tror jag dock att begagnade Ikemi + Exotik får bli melodin för en tid framåt. Tror att det blir det relativt bästa lyftet för ungefär samma pengar.
Jag tror att om du inte hört Ikemi, men levt med Majik i några dagar nu, skulle uppleva nedgraderingen som betydlig... För min del i alla fall så är nedgraderingar så oerhört mycket mer påtagliga än uppgraderingar vid en direkt jämförelse.
Så den gamla dängan "source first" känns klockren... GÅ på en redigare källa i första hand, tror bara du kommer höra hur mycket "sämre" Ikemin är efter att du vant dig vid Majiken. Ikemi är ju bra, framför allt i förhållande till sitt beg-pris, men som sagt...
Jag förstår dilemmat med försteget. Sonyn är nog en rejäl flaskhals i ditt system. Själv har jag kört med gammal NAD, som byttes mot en Kairn. Vilket var kanon. Upplevde i princip Kairnen som en världsförbättrande pryl...

Ända tills jag hörde Majik Kontroll vid direkt jämförelse

Plötsligt känns Kairnen lite halvtrött. Men själv kommer jag nog i första hand, som redan sitter med en Ikemi, byta ut försteget i första hand och sedan köpa en FET cd-källa i framtiden. (Bara jag får klart uppsatsen någon gång...

)
Sondek wrote:
Quote:
När min hustru ville lyssna så stoppade hon i en skiva med Joni Mitchell och döm om min förvåning när hon sa "Det är ju som natt och dag"!
Det om något talar väl för att du är på rätt väg
När ens fru som (jag skriver oftast..) inte är intresserad av de nya apparaterna som man bär hem reagerar så här.. då har man helt enkelt Facit på att man gjort en bra investering 
Den bekräftelsen är grym att få! Linn är nog lättare att "få godkänt" av sin bättre hälft (än andra hifiprylar). Min fru i alla fall lyssnar snarare med hjärtat än med hjärnan, helt ointresserad av elktronik/prylar/etc. Hon hör bara att det är bra. If it sounds better it is better...