En del kanske har sett mig på andra forum vad vet jag? Är mest på Faktiskt även om det har svalnat en hel del där..
Fick upp ögonen för Linn -97 då jag ringde Stereokompaniet och frågade efter en surround-förstärkare..

Dom som pratat med Jörgen vet nog ungefär vad jag fick för svar på den frågan..
Begav mig iaf till butiken och blev helt chockad över ljudet. Absolut det bästa man hört det förstod man rätt snabbt.. Lite ironiskt eftersom det var Classic via Keosa som spelades.. Bästa ljudet man hört spelades via de sämsta högtalarna i Linns historia..
Iaf senare så blev det lyssnat på Keilidh, Kaber, Tukan och så förstås Keltik. Suveränt. Synd bara man inte är så jävla rik..
Sen kom Ninka och vände allt på huvet.
Aja det där har ni nog bättre koll på..
För nuvarande är det Genki som står för signalen. Detta går via en prologic påhängsstärkare som används som försteg. Inköpt för en femhundring och gör faktiskt ett riktigt bra jobb. Nåt okänt märke SSI..
Detta matas till ett NAD 2200 steg som driver mina Tukan.
Inte mycket till Linn system men vad gör man när man har en dator att hålla vid liv, och rollspelsböcker att köpa och högtalarprojekt att bygga?
Nu ska jag dock sälja Tukanerna till förmån för Ino-Audio piP. Helt sjukt högtalare som överträffar allt jag hört (inklusive Akurate-stativarna!

). Att dom ser ut som nåt man köpt på närmaste loppis gör saken bara mer komisk..
Ett Wakonda eller Kolektor är väl förmodligen nästa uppgradering (har sagt det ett tag nu.. pengar pengar..

) och sen ska slutsteget bort också.. NAD urk..
Jaja är inte så mycket mer att säga.. Har efter en hel del resonemang och läsning ändrat min syn på Linn lite grann och har upptäckt vissa saker som kanske inte är så som man först trodde.
Men elektroniken matchat med ino tror jag blir en riktig killer.
Magnus heter jag förresten och bor för närvarande i Luleå. Har dock planer på att flytta ner till Storstan så småningom (i vinter antagligen).
Läser Media Musik Teknik på universitetet men ska som sagt hoppa på Audionomprgrammet istället. Är så jävla less på matematik och allt vad det innebär..