per wrote:
don Tomaso wrote:
Jag köpte Music Collector tycker det verkar vara bra jag återkommer med en mer utförlig recension senare. Programmet klarar också scanning av CD etc
Hej! Använder du programmet något, och vad har du för omdömen att ge? Hur bedömer du det skulle fungera för att katalogisera LP-skivor som man kanske måste mata in manuellt.
Kan man fåt ut informationen i databasen på något vettigt sätt. Lägger jag ned tid på att kalaogisera skivor vill jag gärna inte bli allt för programberoende.
Jag har varit lite dålig på att använda programmet, det spricker på att det är så jobbigt att lägga in alla skivor. Även fast man matar in skivorna och programmet läser in info och sen söker man mer eller mindre automatiskt på internet. Ett problem är omslagen man hittar kanske hälften direkt resten får man lägga in manuellt. Jag har aldrig testat nått som är bättre dock. Det som tex Ayn använder tyckte jag var helt outhärdligt men jag har en låg smärttröskel med datorer.
Angående LP så kan du ladda ner en en trial och prova. 100 får du lägga in den går sen att uppgradera utan att tappa databasen.
Export går att göra till:
HTML
Text
XML
ITunes
Jag bytte från Windows-version till MAC och exporten gick fint via XML lite meck med omslagen innan jag var igång igen.
Jag ska lägga in några fler nu kanske skriver mer efter det