selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat May 03, 2025 18:07

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue Mar 28, 2006 16:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Flickvännen fick aldrig med sig "Silent Shout" från öin! :( Någon annan som kan ta med ett ex av denna ypperliga platta på lördag??? Annars får vi testa min SonyEricsson W800i som källa... :shock:

Post subject:
PostPosted: Fri Mar 31, 2006 12:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Har jag räknat rätt om jag får det till fyra deltagare från Selleri? (Pediatrik, Kamarg, Per och jag.)

Post subject:
PostPosted: Fri Mar 31, 2006 13:12 
Moderator
Moderator

Jupp, tror det. Ingen fler Götalandsbo som är sugen?

Post subject:
PostPosted: Fri Mar 31, 2006 15:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tid och plats imorgon?

Post subject:
PostPosted: Sat Apr 01, 2006 10:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Pediatrik wrote:
Tid och plats imorgon?
Du har PM, ifall du missat det. :)

Post subject:
PostPosted: Mon Apr 03, 2006 12:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

...som upplysning så sög koncerten med The Knife. Det lyfte aldrig och man blev ganska trött efter ett par låtar. Publikens besvikelse gick inte att ta miste på då burop hördes efter sista låten... :cry:

Post subject:
PostPosted: Mon Apr 03, 2006 13:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Hur gick det med Lyssningskvällen ??
Blir det någon rapport ?

Post subject:
PostPosted: Mon Apr 03, 2006 13:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Kommer...

Post subject:
PostPosted: Mon Apr 03, 2006 14:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Trist att koncerten var en besvikelse! Var själv i valet och kvalet om jag skulle gå när biljetterna släpptes, men jag avstod när jag på syskonen Dreijers utalande förstod att det inte var någon "live"-koncert det hela rörde sig om utan mer om en konstinstallation med musik.

Vad som däremot inte var en besvikelse var vår lilla lyssningskväll. Stort tack till Jens och Per! Jag har under mina fyra veckor här nere haft nöjet att lyssna på hela tre olika LINN-riggar! Abstinensen är definitivt botad samtidigt som jag fått nöjet att lära känna tre Sellerimedlemmar.

Kvällen började i Malmö hos Kamarg för överlämning av en st LK-låda. Vi hann med några låtar på Kamargs aktiva Keilidh-system som lät mkt bra trots det ngt kala rummet! Blev lite nostalgisk av att åter få höra Karik/Numeriks karakteristiska ljud igen. Därefter en snabb jämförelse mellan Kamargs Majik och Pers Kollektor. Vilken avgick med segern Kamarg? Teatime, Per och jag fortsatte sedan till Krua Thai för en bit mat före avfärden till Lund och Teatime.

Hemma hos Teatime var det verkligen kul att få se rummet och riggen i "verkligheten" med tanke på att man tidigare enbart sett den på Selleri. Imponerande! Skivsamlingen skäms verkligen inte heller för sig! Den dagen du tröttnar på din jazzsamling, vet du var du kan vända dig Jens! 8) Undertecknad har aldrig sett vare sig Klimax Kontrol, Chakra eller Akurate 242 och jag får säga att det var en trevlig bekantskap! Klimaxserien är verkligen fantastiskt snygg!!! Insåg dock till mitt förtret att även dessa lådor är för breda för min nuvarande förvaring. :( Nåja, just nu är de även för "breda" för min plånbok... Akurate i lönn var också mkt snygga (med matchande LP12:a) och dessutom klart slankare för ögat än Pers Keltik, vilket nog både beror på att de är smalare och det ljusare träslaget. Flickvännen skulle dock inte ha svårt att upptäcka bytet Keilidh-Akurate 242 heller...

Efter en snabb inkoppling av Pers Ikemi och tebryggning :!: , sjönk vi ner framför burkarna och började spisa skivor. Kan lugnt säga att det lät fantastiskt bra!!! Oerhört tight och rytmiskt med bra kraft och härligt djup! Bästa anläggningen någonsin för min del! Om det inte hade varit för Akurates imponerande storlek hade det varit lätt att glömma bort anläggningen helt och hållet. Hade varit intressant att höra anläggningen i ett rum som storleksmässigt motsvarar vårt v-rum i Visby! Får dessutom säga att Ikemi definitivt inte skäms för sig i sådant "exklusivt" sällskap, men vid direkt jämförelse med fullspec LP12 via två (!) Linto blir man nästan förbannad på att någon uppfann silverskivorna överhuvudtaget!!! :evil: Visst är prisskillnaden omfattande, men jag blev bara åter påmind om att vinyl rules!

Kvällen och natten fortsatte i musikens tecken där vi turades om att välja musik. Ut bidrog inte med många skivor, men det var inget bekymmer eftersom det ju fanns det en hel del godbitar att välja på bland Jens plattor. Det var således inte förrän efter tresnåret som tröttheten började göra sig påmind efter många timmars lyssnande. Ut missade givietvis bussen till Malmö, men Per var schysst nog att köra mig in till stan. Gracias!

Får avslutningsvis återigen rikta ett stort tack till Per och Jens för en superkväll och om ni har vägarna förbi Visby är det självklart bara att lyfta luren!

Post subject:
PostPosted: Mon Apr 03, 2006 15:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Vad trevligt, tack för en utförlig rapport, skulle vara trevligt att haft möjligheten att delta, men det ligger ju lixom lite avsides. Men skulle verkligen vilja höra teatimes anläggning.

Post subject:
PostPosted: Mon Apr 03, 2006 15:16 
Site Admin
Site Admin

Kul! :)

Tack för rapporten, vet av egen erfarenhet att det är riktigt riktigt kul att sitta och spisa skivor in på småtimmarna tillsammans.

Post subject:
PostPosted: Mon Apr 03, 2006 17:22 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Pediatrik wrote:
Vilken avgick med segern Kamarg?
Jodå, nog blev det bättre med Kolektorn allt så det lutar åt att Majiken som ändå bara står som försteg får stryka på foten. Dessutom så kan man ju bara inte motstå frestelsen att försöka, som första person i hifi-historien, gå med vinst på en uppgradering ;)

Tyvärr så hade jag dubbelbokat mig så det blev en annan sorts fortsättning på kvällen för min del men det var roligt att ni kom förbi i alla fall. Ni får göra återbesök när diverse väggar rivits samt satts upp och göra en utvärdering på ljudet igen (vem vet, slå ner väggar och studsa ljudet från ett nyinstallerat kök kanske rankar högt på "blk" listan).

Post subject:
PostPosted: Mon Apr 03, 2006 19:51 
Moderator
Moderator

Kamarg, tror du på att nytt kök blir billigt? 8)

Post subject:
PostPosted: Mon Apr 03, 2006 20:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

per wrote:
Armens fältkök kanske?
Snuskburk mtb

Post subject:
PostPosted: Mon Apr 03, 2006 22:04 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

per wrote:
Mja, heh, det var med ett visst mått av sarkasm =)

Fast, vem vet, man får spara in där man kan. Beslag av gamla nergjutna bombhylsor, kakel av lera från indianska begravningsplatser glaserat i en kremeringsugn, bänkskiva pressad av pappersmassa från Vakttornet, pentagrammönstrade högblanka luckor i svart, en ugn som trots avsaknad av värmeelement producerar mängder av svavel och aska och allt monterat på plats av indiska slavarbetare som dessutom har med sig egen container. Ikeas nya budgetline, de kan döpa den till Christine. Fast det är klart, det enda som låter bra med ett sådant kök i bakgrunden är väl Rammstein. Hm, nu när jag funderar över det så är faktiskt 'Engel' en väldigt bra låt...

Post new topic  Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next

All times are UTC+02:00