Pediatrik wrote:
Har sett den kommentaren tidigare. Har dock förstått att inte alla upplevede steget mellan två och tre slutsteg på aktiva Keilidh som så stort. Någon som kan beskriva skillnaden?
Hej Pediatrik! (barnläkare eller?)
Jag som skrev ovanstående kan ju försöka förklara. Jag lyssnade inte på så många plattor när jag bytte upp mig (Hade redan köpt en tredje LK100 så jag var ivrig att spela på den). Men på de plattor jag gjorde jämförelser med skedde ett markant lyft och då särskilt upplevde jag förändringen i mellanregistret. Vi lyssnade t ex på Peter Mattei som sköng Carmina Burana och plötsligt lät hans röst mycket naturligare och mer spännande att lyssna på. Min flickvän som HELT struntar i uppgraderingar ("Det lät tillräckligt bra för länge sedan" d v s Mimik, Majik I och Keilidh) blev klart övertygad.
Obs att detta gäller när jag gick från två till tre LK 100.
Kanske är Klout så bra och tillräckligt kraftfulla att det inte finns skäl att köpa en till??! (Om man inte är med i "Rädda Kloutarna Sällskapet" förstås).
Det är dessutom snyggt när 3 kloutar slår om från rött till grönt sådär lite förskjutet, när de slås på från en Kairn. (Värmer i hjärtat liksom..)
Men: se upp för uppgraderingsdjävulen...

Du är ju nöjd nu!!
Hälsar Fuffe