2250 är nu inhandlad och installerad,,,,jag är hemma igen
Torsdag förmiddag, jag ringer Bengt på HIFIbutiken och frågar om han inte har något 5105 alt LK240 eller Klout hemma, nä svarar han men jag har ett 2250 du kan få köpa om du vill.
Funderade ett tag och efter Bengt klämt ur sej en sjysst deal ( har trots allt handlat där sen 1991 tror jag ) så va tankarna i full gång.
Ringer han på fredag morgom och frågar om han kan kasta ett steg på bussen ( inte som det låter) till mej, jovisst de skulle han göra men tyvärr missade han bussen med 12 minuter ( långt kast?

)
Hursomhelst erbjuder Bengt sej att möta mej efter vägen om jag åkte uppåt men jag tyckte lite synd om honom om han först skulle jobba och sedan behöva åka bil för att leverera men det va inga problem sa han så idag träffades vi, jag fick iofs åka 38 mil innan jag va hemma men nu är steget på plats, tvingade nyligen frun att testa lyssna å en nadförstärkare, ett quad 405 slutsteg å till sist 2250 och gissa vad som föredrogs?
Satte mej ner och lyssnade på några skivor och jag kan bara konstatera att jag är hemma igen.
Förlåt alla som utsatts för mina funderingar om andra steg och högtalare men till er kan jag bara säga att mitt sökande är nu över igen.
Det har varit en kort men tråkig utflykt att försöka hitta ersättare till mina steg , försteg och högtalare, en sak har jag iallafall hittat som är icke linn och det är min nya sherwood cd som trots sina 2000:- är en mycket trevlig upplelse.
Steg 2 i detta fall blir nog att först försöka betala detta steget (harkel, kanske hifibutiken vill ha betalt också

) sen köpa ett till slutsteg och kanske en sub.
Kan bara säga att köpa sina saker på hifibutiken är förenat med kvalité och kundservice på högsta nivå.