selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 23, 2024 04:58

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 95 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 7
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 13, 2006 15:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jun 10, 2004 20:43
Posts: 835
med det svaret från linn kan man konstatera att linn bygger sina slutsteg för att köras aktivt eftersom dom verkar förstå att 50watt/kanal i 8ohm inte räcker till...att det dessutom låter så pass mycket bättre aktivt är ju också ett bevis på det


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 13, 2006 16:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 23, 2004 15:00
Posts: 964
Location: Ljusdal
Haakan wrote:
med det svaret från linn kan man konstatera att linn bygger sina slutsteg för att köras aktivt eftersom dom verkar förstå att 50watt/kanal i 8ohm inte räcker till...att det dessutom låter så pass mycket bättre aktivt är ju också ett bevis på det
Håller med om att jag som amatör tycker Linns steg är för veka förhållandevis :D

_________________
Peter


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 13, 2006 17:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
Haakan wrote:
med det svaret från linn kan man konstatera att linn bygger sina slutsteg för att köras aktivt eftersom dom verkar förstå att 50watt/kanal i 8ohm inte räcker till...att det dessutom låter så pass mycket bättre aktivt är ju också ett bevis på det
Man kan uppfatta dig som något konfliktsökande.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 13, 2006 17:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jun 10, 2004 20:43
Posts: 835
ed det är absolut inte min mening...jag tror man märker när jag blir otrevlig :D jag brukar inte direkt försöka dölja det bara en massa ord som kan tolkas på både ett å annat sätt

men om man läser den här meningen:
Quote:
This is why moderately powered quality amplifiers in an active system produce far better reproduction.
så inser man att dom själva syftar på sina egna steg...sen varför dom byggt "klena" steg kan man ju diskutera i åratal...det man kan konstatera är att dom vill att folk ska köra aktivt?! inget fel med det...

för det jag läst på forumet hittils har tytt på stora skillnader mellan aktiv å passiv drift...det enda det kan tyda på är att just slutsteget klipper inte lika lätt, för det är ju exakt samma element, inte en enda parameter har förändrats (förutom det lilla som kan ske i ett passivt filter)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 13, 2006 19:01 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Ett par inlägg som bara innehåller personliga påhopp har raderats. Vill ni absolut fortsätta den diskussionen ta det via PM. // Sony


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 95 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 7

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited