Huvudskälet till att jag huserar här är att det tyvärr finns en del som är lite väl enkelspåriga för Linn och en del som är lite för enkelspåriga mot Linn-prylar och Linn-ägare. Många trådar på hififorum har en tendens att låsas pga skräpinlägg när Linn-prylar kommer på tal, alltså gillar jag att vi har en plats där man kan diskutera Linn-prylar i lugn och ro

Sedan kollar jag på hififorum om jag vill veta något om andra märken eller annat som händer i hifi-väg.
Varför Linn-prylar? Det jag har hemma låter bra helt enkelt!
Sedan är det ju smidigt att man vet att exempelvis cd och slutsteg funkar bra ihop osv. men det är ju ändå ett visst mått av lathet att begränsa sig till ett märke. Jag tror personligen att man säkerligen kan hitta enskilda komponenter från andra märken som totalt sett ger ett bättre värde/krona. Dock finns det ju en uppsjö av märken och vill man då dessutom gärna köpa begagnat är det väääldigt svårt att testa saker...Linn har i de flesta fall bra grejor med högt andrahandsvärde vilket är nog så viktigt, köper jag en lk-låda begagnad kan jag sälja den ett par år senare och ändå få ett hyfsat pris för den, märken som prånglar ut nya modeller och serier hela tiden har sällan särskilt bra andrahandsvärde..
Sedan har jag inte bara Linn-prylar, har en Rel Quake som sub, Linn har helt enkelt ingen sub i den prisklass som jag var ute efter, förmodligen inte lika bra som en sizmik men till priset så är jag nöjd med den. Ändå tillräckligt bra för att jag ska använda den till hifi-lyssnande och till hälften av priset på en sizmik så det var inte så mycket att fundera på....