Alltså, jag bara måste skriva om det här. Min stereo har stått tyst ganska länge efter att min Karin havererade, men nu är den inlämnad på reparation och eftersom High Fidelity är en superbutik så fick jag såklart låna ett annat försteg medans karinen var borta. Spelar alltså på en kolektor nu.
När jag kom hem med kolektorn så var det lite oordning hemma, jag har gett bort min gamla Audiotech - hylla eftersom min nya 5125.a fick plats i den. Lingon och slutsteget fick stå på golvet men Kolektorn fick ett litet bord så att sladdarna från LP12:an skulle räcka. Hur som helst så tyckte jag att det lät ganska skräpigt (också beroende på att nålen är ganska sliten), men ändå förvånansvärt medryckande. Däremot så såg det ju hemskt ut. Jag bestämde mig då för att köpa en Corras från IKEA, eftersom det har omtalats här på forumet att den ska låta ganska bra. Sagt och gjort, jag monterar den men struntar i att sätta dit hjulen, den får stå direkt på golvet. Så vad händer? Magin försvinner - inte helt naturligtvis, men skillnaden är verkligen påtaglig. Jag funderar om det kan ha att göra med hur kablarna är dragna eller om det var det där fula bordet som försteget stod på, eller... Jag orkar alltså inte riktigt ta tag i det, jag ska ju ändå fixa mer när jag får hem min Kairn; köpa filter osv. Idag så tänkte jag att jag iaf kunde sätta dit hjulen, det är ju rimligtvis gaska dåligt att ha möbeln stående direkt mot golvet, dessutom är det inte så snyggt. Jag passar på att fixa lite med kablarna, försöker separera dom så gott det går. Sätter på en låt som jag har lyssnat på hela dagen (B52's - Dedbeat club - otroligt bra) och det är som att det var en annan låt. Det är bara så otroligt mycket bättre. Om jag hade lagt, säg 10 - 20.000 och upplevt samma omedelbara subjektiva förbättring så hade jag INTE blivit besviken.
Hifi är konstigt...