Linnofil wrote:
En fråga HardCore, har du S.E. som initialer?
Nog är det så alltid.
Stefan: Jo, det var min Klout. Jag har flyttat, ändrat en del i anläggningen, flyttat upp till Kallebäck (jobbet) och det går definitivt åt rätt håll på alla plan.
Lejonklou wrote:
Jag tackar för stödet i efterhand! 
Jo det kändes som om vi stod på samma sida då också.
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%
Tack för alla välkomnande kommentarer. Det märks att det är ett forum med välvilliga, hyggliga och vettiga människor. Vi kanske ses i samband med något evenemang i GBG eller omnejd.
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%
Jag nämnde inte att jag även provat Bladelius Gondul (nivå III = 120000kr) innan jag bestämde mig för Uni 1.1. Vi gjorde en jämförelse på Tonläget, senare lånade jag hem Gondulen och körde några dagar hemma.
För att göra en kort historia lång så började det med att vi fick frågan om vi hade vettiga kablar att koppla spelaren till för/slutsteg... Vi hade inget mer fancy än Linn Silver så försäljaren insisterade på att skicka med ett par kablar för ballanserad överföring (ca 25000kr för ett par) eftersom man inte kunde få ut spelarens fulla potential utan riktiga kablar. Egentligen skulle det vara butikens referenskablar (45000kr), men dom var visst utlånade så vi fick hålla tillgodo med de billigare som tydligen var helt ok också.
Jämförelsen på tonläget gjordes efter bara några timmars uppvärmning, vilket kanske var i kortaste laget (spelaren var dock ordentligt inspelad innan). Jämförelsen gjordes mot Undisk SC samt Unidisk 1.1. Vi spelade på 2250+Akurate med ballanserad överföring från Gondul till 2250 samt Unidiskar via "Silver"-kabel - Kinos - "Silver"-kabel oballanserat till 2250.
Jag säger det direkt; Gondul är en bra spelare, även med Tune-Dem mått mätt, men den kan knappast betraktas som prisvärd. På vissa sätt (hifi kvaliteter) var den nära 1.1:an, men tune-dem mässigt var den sämre än SC:n. Jämförde även senare med Ikemi och även Ikemi har företräden (tune-dem-mässigt), men om man skall vara lite ödmjuk och inte fullt så hardcore skulle jag nog bedömma den som ungefär likvärdig med SC:n totalt sett. Vilken man föredrar beror nog lite på vilka preferenser man har. 1.1:an är dock i en helt egen klass i nära nog alla avseenden. Hur de svenska tidningarna kan haussa Gondul så som de gjort är (i vanlig ordning) svårt att förstå. Har dom så undermålig kringutrustning att dom inte hör skillnaden eller vad kan det bero på!? Så dålig utrusting finns väl knappast (om man inte pratar budget prylar) att man inte hör denna skillnad. Notera att vi hela tiden använde "superkablarna" till Gondulen och vanliga "Silver"-kablar och dessutom genom ett Kinos försteg när vi körde Unidiskarna. Att 1.1:an ändå utklassade Gondulen trotts de mycket billigare och enligt försäljaren sämre kablarna är ju närmast skrattretande.