sportbilsentusiasten wrote:
Så....vad är skillnaden mellan en engelsk avdelning i selleri o ett separat engelsk forum?
Jag skulle säga url, inget annat.
Jag håller inte med. Jag tycker du ska läsa de argument som framförts en gång till.
Quote:
Skriver man verkligen mindre i selleri beroende på var det engelska forumet finns?
(det verkar vara huvudinvändningen)
Det tror jag! Som sagt, läs argumenten igen - när det blir större blir det mer kluvet, mindre personligt och kort sagt mindre roligt. Det är min hypotes åtminstone.
Quote:
Låt oss ta följande två hypotetiska resonemang:
1/ att vi redan hade två svenska Linnforum - ett selleri o ett annat.
Enligt "låt selleri vara som det är förspråkarna" skulle det då vara bra eller dåligt att slå ihop dom?
2/o när svenska Selleri blir för stort... ska man då dela selleri i två svenska delar? Skulle det vara bra/dåligt enl "låt selleri vara som det är" förspråkarna?
Ni kan väl fundera på dessa två scenariois, utifrån de argumet som tidigare presentaras.
Jag tror det är orealistiska scenarion. Sverige är inte stort nog för att varken ha två Linn-forum eller för att ha ett forum som blir "för stort". Och just däri ligger charmen.
Fortsättningsvis så tar jag mig friheten att quota ett stycke en gång till:
sportbilsentusiasten wrote:
Så....vad är skillnaden mellan en engelsk avdelning i selleri o ett separat engelsk forum?
Jag skulle säga url, inget annat.
Om det ändå känns så, då finns det väl inga hinder
mot att starta ett separat engelskspråkigt Linn-forum? De som känner sig bekväma med att uttrycka sig på engelska och uppskattar det internationella utbytet kommer komma dit ändå. Uppdelning blir det hur man än gör hursomhelst.
Nu har det gått helt åt skogen med min ursprungliga tanke att försöka lägga band på mig tills fler moderatorer/admins uttryckt sina tydliga åsikter, men jag kan inte låta bli

Ju mer jag tänker på det, desto mindre tycker åtminstone jag om idén.