selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri May 02, 2025 16:20

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
PostPosted: Tue Jan 17, 2006 00:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Diskussionen från Karik-tråden om Lejonklous nya nätkabel får en egen tråd här. //Ayn

Har grymmaste natkabeln pa gang, den kommer att overtyga alla kabelskeptiker tror jag.

Tyvarr var sjalva kabeln riktad at fel hall pa samtliga natkablar i den forsta leveransen som jag fick forra veckan... :(
Men vanta bara. Rattvand ar den det basta jag hort. Mycket piggare an basta varianten av Ching Cheng!

Ursakta bristen pa prickar...

Post subject:
PostPosted: Tue Jan 17, 2006 00:47 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Lejonklou wrote:
Har grymmaste natkabeln pa gang, den kommer att overtyga alla kabelskeptiker tror jag.

Tyvarr var sjalva kabeln riktad at fel hall pa samtliga natkablar i den forsta leveransen som jag fick forra veckan... :(
Men vanta bara. Rattvand ar den det basta jag hort. Mycket piggare an basta varianten av Ching Cheng!

Ursakta bristen pa prickar...

Låter intressant, ser att det inte bara är kabeln som är fel riktad även prickarna har fallit bort. :lol: skämt och sido, du håller ju oss uppdaterade hoppas ja.

Post subject:
PostPosted: Tue Jan 17, 2006 09:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Oj vad upplyftande! Låter som att kabeln är klar snart då? Nu börjar man bli lite nyfiken på pris, man lär ju kunna köpa ett par-tre stycken om det låter bra (vilket det ju verkar göra) 8)

Post subject:
PostPosted: Tue Jan 17, 2006 12:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag är intresserad Lejonklou! Vad är förväntat pris? Jag har tidigare provat ut mina kablar och sorterat dem inbördes så att bäst kabel hamnar på källorna o.s.v. Men jag har aldrig kollat märken eller årgångar. En sak att tänka på är att stickpropparna kan vara olika vinklade. Det är inte bara att plugga in en likadan kabel i vägguttaget i samma vinkel och tro att man får rätt fas, bara för att man testade på den föregående kabel/apparaten.

En annan sak jag har undrat är om en kabeldragning från elcentralen, är det solid kabel som gäller eller mångtrådad? Jag har själv dragit 2.5mm2 solid kabel. Provade att jorda skärmen (olagligt och farligt!) men det blev sämre. Glöm inte kolla vilken fas som låter bäst!

Post subject:
PostPosted: Tue Jan 17, 2006 14:42 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag har också testat olika nätkablar o då man vet hur olika bra de låter kommer dessa kablar att bli tidernas mest prisvärda uppgradering.
Tänk på att man har ju ett antal så den sammanlaggda efekten blir betydande.
Skulle gissa att man får en Lingoeffekt = det bara blir bättre o mer "rätt" utan att man kan "ta" på det.

Post subject:
PostPosted: Tue Jan 17, 2006 23:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Linnofil: Jag rostar pa mangtradig kabel, garna 2,5-4 mm2.

Natkabeln borde inte bli sa dyr, men det dar med riktningen kranglar till det hela. Tillverkaren har godtagit alla specifikationer, men vagrat att kommentera kravet pa riktningen av kabeln. Antar att de tanker att det egentligen inte har nagon betydelse... Foljdaktligen riskerar man att fa dem felriktade, vilket i slutandan forstas hojer priset. Hur reklamerar man en felvand natkabel till ett foretag pa andra sidan jorden? :?

Felvand later den ok, i klass med basta Ching Cheng ungefar (har inte jamfort ordentligt), men rattvand ar den mycket piggare och mer musikalisk.

Ska forsoka igen, det maste ju ga om man insisterar! Men nagra stora kvantiteter vagar jag inte bestalla an sa lange...

Ursaktar ater for bristen pa prickar... :)

Post subject:
PostPosted: Wed Jan 18, 2006 18:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Lejonklou wrote:
Natkabeln borde inte bli sa dyr, men det dar med riktningen kranglar till det hela. Tillverkaren har godtagit alla specifikationer, men vagrat att kommentera kravet pa riktningen av kabeln. Antar att de tanker att det egentligen inte har nagon betydelse... Foljdaktligen riskerar man att fa dem felriktade, vilket i slutandan forstas hojer priset. Hur reklamerar man en felvand natkabel till ett foretag pa andra sidan jorden? :?

Ska forsoka igen, det maste ju ga om man insisterar! Men nagra stora kvantiteter vagar jag inte bestalla an sa lange...
Det är ju rätt absurt egentligen att ett företag skall ha så svårt att tillmötesgå en kunds krav, bara för att de kanske inte själva tycker att det spelar någon roll... Den som beställer och betalar måste ju få bestämma vad han vill ha och hur!

Är du utomlands förresten?

Post subject:
PostPosted: Wed Jan 18, 2006 19:11 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Hur många tips om förändringar "förbättringar" tror ni att LINN får under ett år?

Jag tycker också att många uppgraderingar är av positiv karaktär. Lejonklous interna kablar till aktiva kort är ett exempel på en bra uppgradering, helt klart värt priset och lite till. Men att påstå att tex byte av elkabel gör stor skillnad är att ta i.

Men en förbättring är ju en förbättring :D

Post subject:
PostPosted: Wed Jan 18, 2006 19:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag har svårt att tro att en nätkabel skulle göra stor skillnad är väl en så kallad nätkabel skeptiker. men å andra sidan har jag mycket stort förtroende för Lejonklou så det blir ju lite mysko. Jag har även testat Jormas kabel en gång på minn LK1a och det gjorde en del skillnad vilket jag tillskriver skärmen en hel del det kändes som att det var mindre störningar men något kändes samtidigt fel.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 20, 2006 00:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

monkeydevil wrote:
Det är ju rätt absurt egentligen att ett företag skall ha så svårt att tillmötesgå en kunds krav...
Jo, det kan man tycka. Men det är kineser jag pratar med och det är ju både språk- och kulturbarriär. Det blir nog rätt till slut.
Quote:
Är du utomlands förresten?
Japp, men nu är jag hemma igen i det vackra landet med gott om prickar!

Tack för de vänliga orden, ogcnisse!

Hepcat: Bara jag får till den här kabeln så kommer du säkerligen att kunna prova den. Det mest spännande är ju att få feedback från skeptiker! Jag hoppas att den kommer att finnas hos ett antal butiker.

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 20, 2006 12:37 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Det fina med att äga LINN är att man uppgraderar fast man är nöjd. Tänker - kan det bli bättre än så här? Det vill jag testa!

Därför kan små uppgraderingar såsom annan kabel eller väggupphängning vara kul och ge den där kicken man eftersträvar.

Känner allt för många som köpt på sig anläggningar av annat märke som uppgraderar för att de inte är nöjda (för lite bas, för hårt ljud osv....) - då kan det lätt bli många dyra uppgraderingar.

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 20, 2006 20:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

ogcnisse wrote:
Det fina med att äga LINN är att man uppgraderar fast man är nöjd.
Tänkvärt...

Post subject:
PostPosted: Sat Jan 21, 2006 00:13 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Detta gäller förstås även andra pryttlar. Har en Range Rover av näst senaste modell - vill ha en Range Rover av senaste modell osv osv ..........

Människans ständiga sökande efter?? :D

Post subject:
PostPosted: Sat Jan 21, 2006 11:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Vi ska vara glada för "driften" att ständigt förbättra, utveckla...
Annars hade vi fortfarande bott i grottor.
Intressant är att bara människosläktet har denna egenskap.

Slutsatsen är att uppgraditas är något att vara stolt över :D

Post new topic  Reply to topic  [ 14 posts ] 

All times are UTC+02:00