selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri May 02, 2025 16:32

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
PostPosted: Wed Jan 18, 2006 14:43 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

har sett att Di har en uppdaterad SW i fh till de första Di modellerna. är det en uppgradering jag kan göra själv eller skall min lokala linn distributör ordna det?

det vore fint att slippa den utgiften om jag riskfritt själv kunde göra det

PostPosted: Wed Jan 18, 2006 15:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

eliasson_jonas wrote:
har sett att Di har en uppdaterad SW i fh till de första Di modellerna. är det en uppgradering jag kan göra själv eller skall min lokala linn distributör ordna det?

det vore fint att slippa den utgiften om jag riskfritt själv kunde göra det
Om du lyckas få tag på Di-mjukvaran, Linns programvara samt rätt kablar alternativt uppgraderingscd'n är det lugnt. Men det är i princip omöjligt.

Med andra ord: nej, du kan inte göra det själv. Man måste till Linn-handlaren!

/ jajo

Post subject:
PostPosted: Wed Jan 18, 2006 18:13 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

rackarns!

ingen på forumet som råkar ha uppgraderings cd eller sw liggandes och skräpa i ett hörn väl?

Post subject:
PostPosted: Wed Jan 18, 2006 18:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

eliasson_jonas wrote:
rackarns!

ingen på forumet som råkar ha uppgraderings cd eller sw liggandes och skräpa i ett hörn väl?
Jag skulle kunna gissa på att någon på linn topica skulle kunna ha det de brukar ha tillggång till mjukvaru och firmware uppgraderinger.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J

Post subject:
PostPosted: Wed Jan 18, 2006 22:40 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

BTW vad precis innebär uppdateringen- någon som vet? har funnit en kommentar på nätet om SC´n och problem :

"Opening or closing the CD tray automatically switches the unit to CD/DVD mode (cutting out any external source you might have been playing while loading a disk). This problem was resolved in the last software update of the CMDI but didn't make it on the SC first release apparently."

när jag lyssnar på radio, och laddar en cd, avbryts inte radion- isf kanske maskinen är uppgraderad?

hur kollar men det månntro?

Post subject:
PostPosted: Wed Jan 18, 2006 22:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Min fungerar likadant, men jag vet inte om den har nya mjukvaran... Är din Di nyinköpt? Vad tycker du om den?

Post subject:
PostPosted: Thu Jan 19, 2006 00:42 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

jag har köpt en beggad i förgår, har bara spelat stereo än så länge- inge DVD på ett tag.

jag gillar den, spelar snäppet bättre än min Genki. dock skit irriterande fläkt! vad tusan har Linn tänkt på. har läst om problemet, men trodde inte det var så illa. nu står den i öron höjd vid sidan av soffan och låter som ett mindre reaplan (inge musik- stilla afton). men lösningen blir väl ett skåp med plexi lock. kan bli snyggt och tror att det löser fläkt problemet. trist är det att bli retad av frugan för att den låter mer än hennes dator.

MEN! man blir glad av musiken, plus att den har ett snyggt sound. körde kairn+ lk85 förut och det var en halvbra match. tror att dt är ok aktivt, men utan aktivering försvann basen ur systemet. det blev lite väl tunt.

med movien + LK85 eller movie själv är det en annan femma!
det låter mumma-
nu har jag lagt en långsigtig plan som heter movie/ Lp12 --> kairn --> klout --> katan

där klout och katan är framtids drömmar :)

evt kan det bli - exotik/ hudik + 4120 + katan om jag snubblar över en smärre förmögenhet. tror dock min kairn skall få en chans att visa vad den kan! den är från 93 men uppdaterad med slimline.

just nu njuter jag av mina sekrit och förvånas hur bra det är!

Post subject:
PostPosted: Thu Jan 19, 2006 09:24 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Lite mer info om uppdateringen finns här: http://www.selleri.de/phpBB2/viewtopic. ... ght=update

Jag lät HF göra min uppdatering. Tror jag handlade nåt kablage samtidigt så de gjorde den väldigt billigt, men annars bör det inte kosta många hundralappar?
Det jag framförallt gillar är lipsync, UNIDISC-liknande menyer samt att radion funkar trots lucköppning (kanske var så innan?).
Hur man kollar mjukvaruversion har jag hemma, skall se om jag hittar det så skall jag posta det här.
När HF var förbi hemma hos mig och aktiverade min 5125'a fick jag en fråga om jag störs av fläkten i DI'n. Det gör jag inte speciellt (har den i en hylla en bit bort) så jag gjorde inte ingreppet, men annars kan man helt enkelt lossa nätanslutningen till fläkten för att få den tyst. Gissningsvis blir DI'n klart varmare av detta så frågan är hur det påverkar livslängden etc.

Post subject:
PostPosted: Thu Jan 19, 2006 09:33 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Fann detta på Topica:
---
To get into the User Menu and Software Version Dislplay you set your CMS
DI into standby, then push the standby again and hold it until user menu
show up on the display. Then you push the "enter" button (on the remote
in the middle of the round thing) to get into the Software Version part.
With the < and > buttons you can cicle through the display.

My Software Versions are: ESS S1410120, H8S S1500121
---
Var postat 2004 så hans mjukvaruversion är säkert den gamla. Skall kolla hemma på min uppdaterade.

Post subject:
PostPosted: Thu Jan 19, 2006 18:22 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Bra att veta.

Provade på min CMDi. Har följande mjukvaruversioner:

ESS S1410123
H8S S1500123

Last edited by ts on Thu Jan 19, 2006 20:27, edited 1 time in total.

Post subject:
PostPosted: Thu Jan 19, 2006 19:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Linn gör ju inte mjukvaran in-house utan köper den färdig och gör mindre modifikationer på den. Faktum är att mjukvaran i Unidisk är från samma tillverkare som bland annat förser Euroline med sin mjukvara (såna där riktigt fula och billiga DVD-spelare). Vet att jag sett många budgetspelare med menyer som liknar Unidiskens. Gjorde faktiskt ett litet test med en Euroline-spelare för att se hur den presterade. Det stod ganska snabbt klart att mjukvaran bara är GUIt i princip, resten står alla dyra komponenter för.

Iaf, vad jag har hört är det ytterligare en update på g till SC, 2.1 och 1.1. Jag råder dig att vänta några veckor på den innan du åker till handlaren och uppgraderar!

mvh
jajo

Post subject:
PostPosted: Thu Jan 19, 2006 21:09 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Min som uppdaterades i början av 2005 (tror jag) har version:

ESS S1410123
H8S S1500124
Date 8 sep 2004

Post subject:
PostPosted: Thu Jan 19, 2006 21:18 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

kollade sw nummer-
ess *120
h8s *121

så det är nog den gamla icke uppgraderade SW.
lyssnar på jajo och väntar en månad med uppgradering

BTW min lokala linn pusher menade att fläkten var uppgraderad sedan min DI kom på gatan- de skiftar fläkt och uppgraderar SW för facila 600 DKK- så det tror jag att jag gör

skulle ge en stor skillnad i ljudnivå på fläkt.
aldrig hört att detta var uppgraderbart förut!

Post subject:
PostPosted: Thu Jan 19, 2006 22:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

eliasson_jonas wrote:
BTW min lokala linn pusher menade att fläkten var uppgraderad sedan min DI kom på gatan- de skiftar fläkt och uppgraderar SW för facila 600 DKK- så det tror jag att jag gör

skulle ge en stor skillnad i ljudnivå på fläkt.
aldrig hört att detta var uppgraderbart förut!
Jorå. Den senare versionen har en effektiv fläkt som är svår att höra (nånstans runt 23dB har jag för mig). Samma upgrade finns till Sizmik.

/ jajo

Post new topic  Reply to topic  [ 14 posts ] 

All times are UTC+02:00