Hujedamig vad saker och ting kan kosta. Här går man och sparar sitt studentbidrag och försöker knega lite extra, för att kunna spara ihop lite pengar till skiv/hifi-kassan

Här följer lite tankar om inredning och möblemang i mitt kommande vardagsrum:
Nu är en nätt flytt på G och det ska bli skönt med ett riktigt vardagsrum. Slippa att tränga in allt jag äger i ett och samma rum. Till denna förändring stundar en hel del inköp. Utrymmen som skall fyllas med möbler, golv som behöver mattor, fönster som behöver gardiner och stänger etc... Jag har haft vissa "krav" på möblerna i vardagsrummet. Dels en bänk som slukar Linn-prylarna och går att stänga, för att slippa allt damm och jävulskap. Samtidigt som det skall vara lätt att komma åt prylarna både framifrån och bakifrån.
En bokhylla/rumsavdelare med passande mått för att sluka LP-skivor och nå trevliga korgar. Sen även krav på att hyllan inte får vara mer än 145cm bred, vilket visat sig ställa till med en hel del problem. Har nu äntligen hittat en lämplig hylla, även om den endast blev sisådär 150% dyrare än jag hade räknat med

Hyllan är tänkt att stå på väggen bakom lyssningspositionen.
Rumsbord och mest troligt en sideboard kommer också att inhandlas. Lite lampor, gardiner, gardinstänger med tillbehör och nån väghylla är på G, om än det blir dyrare än man faktiskt kan tro. Utöver detta kan tilläggas att alla möbler kommer att vara i ek.
Sen skall vardagsrummet fixas till lite. Tänkte lägga en fondvägg på den väggen som högtalare/tv/framtida projektorduk kommer att stå mot. Endast lite orolig för att en allt för "stark" tapet skulle bli jobbigt för ögonen vid filmtittande (???). Även lite inne på att göra en fondvägg i låtsas-tegel. Tänkte ha takspotar riktade ner mot väggen och högtalarna - fick liksom för mig att det skulle bli snyggt. Sen borde väl en skrovlig yta vara rätt bra för bakväggen, med ljudet i åtanke. Måste dock kolla upp vad sånt kan tänkas kosta, nån som vet... eller ens vet vad sånna paneler kallas?
Skulle vara kul att kunna presentera bilder redan nu, men det kommer (förhoppningsvis)

Jaja.. det här gällde vardagsrummet och det slutar ju inte med det rummet, men det är en annan historia. Snipp-Snapp Slut...