Såja.. då har ett par ny högtalare anlänt och nu tar vi oss en titt på lite bilder:

Här ser vi då en av lådorna som packats upp... detta är lådan till plattan/foten högtalarna står på och som vi kan se så rör det sig om ett par Monitor Audio Silver RS6.

Ena högtalaren har fått lägga sig till rätta i min säng för här skall foten monteras. Ordentliga skruvgängor och vi får oss även en första titt på vilket träslag det rör sig om - nämligen ek.

Första foten är nu monterade och jag tycker dom har lyckats med en smart konstruktion. Det går dels att skruva på traditionella spikes, men även använda dessa justerbara icke-golvmördande fötter. Dom fungerar förvånansvärt bra och högtalarna står stadigt uppställda.

Båda högtalarna bredvid varandra. Ett par relativt små högtalare faktiskt och utseendet/kvaliten på lådorna tycker jag är väldigt hög. Enda jag egentligen inte gillar är utseendet på högtalarelementen och hur dom är fästa. Fast det går ju alltid att dölja. För er som inte vet hur det ser ut därunder det svarta högtalargallret så heter ju denna serie "silver" vilket syns på högtalarelementen.

Här ser vi då högtalarna från ovansidan. Lådan är portad dels högst upp på baksidan och dels i mitten i riktning framåt. Monitor Audio-loggan sitter på ovansidan och titta gärna på de rundade hörnen.
Högtalarna är långt ifrån inspelade och jag har än så länge bara experimenterat lite med högtalarplacering. Känns ibland som dom har lite väl mycket bas att ge, men jag märkte att det var en god idé att använda de medföljande "dämppropparna" i någon av högtalarlådans portar.
Tycker dock redan att dom vill visa framfötterna och visa saker gör dom väldigt bra! Ska bli spännande att se vad som händer med dom under den tiden som får spela in sig. En viss förändring får man väl alltid räkna med.