Hur låter det då?
Makalöst, faktiskt. Jag sitter bara här och spelar skiva efter skiva och har så gjort sedan Anders åkte igår. (Jag var visst på jobbet en stund också. Tror jag...)
Grejerna kom i fredags så jag kopplade upp alltsammans redan i helgen. Det lät kanon redan rakt ur lådan, men nu efter några dagars inspelning och gårdagens tunande av högtalarplacering och filter är det... bara så bra.
Det låter bara helt rätt. Självklart. Det passiva filtret får vara hur bra det vill, Akurate lyfter ändå enormt med aktivering, de också. Musiken återges med en enorm pondus, en makalös energi, men samtidigt med ett fantastiskt sväng. Det låter levande. Live.
Visst, det är ju mer än aktiveringen. Jag bytte ju även Klout mot C5100. Kontrol har ju dessutom bara varit med en vecka, så den har jag ju inte direkt smält heller. Men det spelar ingen roll. Bortsett från den kortvariga (men viktiga, för övertygelsen att man gjort ett bra köp) inkopplingsglädjen så skiter jag i varifrån förbättringen kommer ifrån. Det här är ett system jag kan leva med. Länge. (Det lär jag bli tvungen till, budgeten är liksom sprängd.

)
Vinyl är fantastiskt. Tänk om jag köpt den där Proton CD-spelaren för 16 år sedan...