Hej! Jens är namnet egentligen. Jag gillar te. Jag har hängt här ett tag (och på Topica sedan starten, där under namnet "Nitram") men inte mäktat med en presentation här tidigare. Kanske för att det inte känns så spännande, men det är å andra sidan väldigt kul att läsa om andras system, så man får väl bidra med sitt.
För min del startade alltsammans en novemberdag för 16 år sedan. Jag tyckte vinylskivorna var så knastriga på min Dual och hade bestämt mig för att köpa en CD-spelare istället. Jag råkade vara i Göteborg och passade på att kolla utbudet där. "Vad är det här; Tonläget? Jag får väl ta en titt..."
Det blev en Axis.
Ett drygt halvår senare blev det en LP12:a, när jag flyttat till Lund för att studera. Någon månad senare hörde jag aktiva Isobarik. Två år senare hade jag aktiva Kaber. Det gick väldigt fort där i början..

Det dröjde till 2004 innan jag skaffade en CD-spelare.
2005 har varit ett nytt väldigt aktivt (ha!) år i mitt system. Har bytt verk, pickup och högtalare. Det är inte slut än, men snart. Sedan intalar jag mig att jag skall lägga uppgraderingarna på is under lång tid framöver (ja, ja, jag hör hur ni skrattar..) och bara köpa skivor istället.
Systemet: LP12 SE / Akurate DS / Klimax Kontrol / Klimax 350A / Artikulat 345